به گزارش هنرآنلاین و به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، عباس تهرانی‌تاش پدر کلارینت نوازی ایران، ضمن حضور در موسسه حمایت از هنرمندان پیشکسوت گفت: خدا را شکر که بعد از 84 سال، موسسه ای راه اندازی شده که به امور پیشکسوتان رسیدگی می کند و اگر به وصال ما نرسد برای نسل های بعدی بطور یقین کارآمد و مثمر ثمر خواهد بود و امیدوارم تمام مسئولین نگاه ویژه ای به این موسسه و اهداف عالی آن بیاندازند و با تامین بودجه لازم هنرمندانی همچون ما را که عمر خود را صرف خدمت به ایران عزیز و مردمانش کرده اند را مورد حمایت و عنایت قرار دهند.

بنده تا به حال از کشورهای مختلفی چون آمریکا، فرانسه و سوئد دعوت نامه داشتم با حقوق و مزایای بسیار خوب اما نتوانستم سرزمین مادری ام را با تمام خاطرات و مردمان مهربانش ترک کنم و بر خود تکلیف دانستم که با تمام وجود نسل های بعد خود را آموزش دهم و هنر خود را خرج سرزمین خود کنم. حال که به دوران کهولت رسیده ایم نباید در مشکلات زندگی خود رها شویم .

جلیل شهناز- احمد ابراهیمی- حسین دهلوی- ابراهیم قنبری مهر- منصور نریمان- محمد اسماعیلی - عبدوالوهاب شهیدی و دیگر هنرمندانی که وقف هنر و فرهنگ شده اند سرمایه های گرانبهایی که هر کدام از دردی رنج می برند.

این نوازنده برجسته کلارینت در ادامه گفت :به ما می گویند اعلام کنید تا رسیدگی کنیم اما هر چه فریاد می زنیم به جایی نمی رسد از نسل های ما خیلی ها رفته اند فرصت را برای دیگران از دست ندهید؛ افراشتن پرچم فرهنگ و هنر ایران کار کوچکی نبود که ما سالها آن را به دوش کشیدیم.از تمام مسوولان فرهنگی میخواهیم کلان نگری کنند. حال که هستیم و تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت را دیدیم حمایتمان کنند.

سید عباس عظیمی در پایان گفت: تلاش های این موسسه با حمایت معاونت امور هنری حداقل کاری است که برای این بزرگان میتوان انجام داد سرمایه ها و گهرهایی که همیشه به این مرزوبوم خدمت کرده اند و با تمام توان خود در سراسر دنیا نام ایران را زبانزد خاص و عام کرده اند.

عباس تهرانی تاش متولد 1307 تهران دارای دو دختر و یک پسر و مبدع ردیف آوازی ایرانی با ساز کلارینت که سالها با ساز غربی نوای شرقی را به گوش علاقمندان موسیقی رسانده است.