به گزارش هنرآنلاین، علی اشرف والی از سلسله هنرمندان متعهدی بود که ذوق هنری خود را با تذهیب نفس و معرفت حضرت حق و محبت خاندان کرامت در هم آمیخته بود. استاد والی در سال ۱۲۹۹ هجری شمسی در کرج به دنیا آمد و پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه وارد دانشکدهٔ هنرهای زیبا شد و از محضر استادانی چون علی محمد حیدریان، رفیع حالتی، ابوالحسن صدیقی و اسماعیل آشتیانی بهره جست.

والی علاوه بر نگارگری، در خشنویسی و تذهیب و صفحه آرایی نیز متبحر و در بکارگیری طرح و رنگهای مختلف استادی تمام عیار بود و با وجودی که آثارش تنها یکبار در سال ۱۳۴۲ شمسی به نمایش گذاشته شد علاقه مندان بسیاری در کشورهای اروپایی و برخی ملل آسیای غربی و شبه قاره هند را به خود جلب کرد.

گفتنی است به غیر از آثار تجسمی، از طرح‌های کتاب وی می‌توان به کتاب ترجمه الصلوه ملا محسن فیض کاشانی اشاره کرد و از سویی وی تفسیر و تبیین مقالات شمس تبریزی را نیز از خود به یادگار گذاشته است.

یکی از نفیس‌ترین آثار والی تمثال مبارک حضرت علی (ع) است که در موزه آستان قدس رضوی در مشهد مقدس نگهداری می‌شود.

استاد علی اشرف والی دهم دی ماه سال ۱۳۸۹ در سن ۹۰ سالگی بر اثر بیماری در گذشت.

از این رو مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۷ و فرهنگ سرای اندیشه به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره هنرمند برجسته کشورمان مراسم یادبودی را روز جمعه ۸ دی ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن اجتماعات فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌کند. این برنامه شامل سخنرانی، پخش نماهنگ مربوط به استاد والی، اجرای موسیقی زنده (برگرفته از سروده‌های استاد والی) و... است.

علاقه مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، روبروی باشگاه پیام، بوستان شهید منفرد نیاکی (اندیشه) مراجعه کنند.

انتهای پیام/31/34