به گزارش هنرآنلاین، مؤسسه رنگ «پنتون» بر پایه تحلیل روانشناسان خود، رنگ سبز ( زمرد) را به عنوان رنگ سال ۲۰۱۳ برگزیده است. تعریف پنتون از این رنگ که سمبل رشد است،سرزنده بودن درخشندگی و با شکوه بودن… است.

همچنین این رنگ از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار است که باعث افزایش احساس خوب بودن، تعادل و هماهنگی است. پر جنب و جوش و درخشنده؛ درست مثل طبیعت، سبز نگاهی خوب با رنگ روشن است. ست رنگی آن با زرد مملو از انرژی است. رنگ سال ۲۰۱۳ تونالیته ای از رنگ سبز است به نام Emerald با کد ۵۶۴۱-۱۷ که به عقیده خیلی ها توأم با حس لوکس بودن است. این رنگ در بسیاری از کشورها، فرهنگ ها و مذاهب بیانگر حس شکوه، جلال و زندگی دوباره است. این رنگ بیانگر معنی رشد و شکوفایی است و شاید هیچ رنگ دیگری به اندازه ی آن بیانگر باز زایی و نوزایی نیست. سال های سال در بسیاری از کشور ها رنگ سبز بعنوان رنگ وحدانیت و شفا بخشی انتخاب شده بوده است.

«لیتریک ایزمن»، مدیر اجرایی موسسه ی پنتون درباره انتخاب این رنگ می گوید: سبز یکی از فراوان ترین رنگ ها در طبیعت است. چشم انسان بیش از هر رنگ دیگری تونالیته‌های رنگ سبز را در طیف رنگی می بیند.

وی افزود: این رنگ دارای تاریخچه ی بسیار طولانی است، در بسیاری از دوره ها بصورت نمادین بیانگر حس شفافیت، زندگی دوباره و تازه شدن بوده، چیزی که در دنیای پیچیده امروز شاید نکته بسیار مهمی است. این رنگ می تواند نقش مهمی در گرایشات معماری داخلی - دکوراسیون منزل و مد ایفا کند.

مدیر اجرایی شرکت پنتون که استاندارد رنگ های لباس و صنایع خانگی را تعیین می‌کند، در خبر پیشین گفته بود پیش‌بینی هر سالانه رنگ بنا بر نیاز مشتریان و آنچه آنان می‌خواهند صورت می‌گیرد و بلافاصله مورد استفاده طراحان گوناگون قرار می‌گیرد.