به گزارش هنرآنلاین، محمد حسین کاظم زاده شاعر آلبوم خطبه خوان روز رستاخیز با توصیف شعر این مجموعه گفت: این اشعار درباره خطبه امام سجاد در شهر شام و افشاگری‌های وی از حکومت فاسد یزید است که با تحقیق و پژوهشی که نسبت به این موضوع انجام دادم، این مجموعه را در محرم سال 1387 سرودم.

وی افزود: منظومه خطبه خوان روز رستاخیز در قالب های غزل، مثنوی و چهار پاره سروده شد و در سال 87 نیز از سوی اداره فرهنگ و ارشاد کرمان به عنوان کتاب سال در حوزه شعر معرفی گردید.

این شاعر کرمانی با اشاره به چاپ این آلبوم توسط حوزه هنری کرمان ادامه داد: این مجموعه اولین کاری است که در حوزه شعر آیینی به صورت منسجم یک رویداد تاریخی را به شکل آلبوم منتشر کرده است.

کاظم زاده با ذکر عوامل آلبوم موسیقی خطبه خوان روز رستاخیز گفت: این آلبوم به خوانندگی امیر حسین مدرس،علیرضا وکیلی منش، محمدرضا ابراهیمی و رضا حیدری و آهنگسازی پیروز ارجمند مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری تولید شده است. صدابرداری این اثر توسط بهنام صبوحی در استودیو بهنام ایران و استودیو روژ در عراق و تهیه کنندگی حوزه هنری استان کرمان انجام گرفته است.

وی ادامه داد: کار نوازندگی این آلبوم با همکاری سه گروه نوازنده برجسته از کشورهای ایران، تونس و عراق صورت گرفته که امید است با مانور تبلیغاتی خوب و وجود کاردارهای فرهنگی سفارتخانه های ایران در کشورهای فارسی زبان مانند افغانستان، تاجیکستان و پاکستان فضای مناسبی جهت استفاده از این آلبوم شکل بگیرد.

کاظم زاده در پایان گفت: آلبوم خطبه خوان روز رستاخیز توسط حوزه هنری استان کرمان و با حمایت شرکت مدیریت تولید برق و شرکت برق منطقه ای کرمان منتشر گردیده است.

ابیاتی از منظومه خطبه خوان رستاخیز در زیر آمده است:

من پر از آیینه های پرپرم/ بوی در یا می دهد خاکسترم

باز در تنهایی ام باران گرفت/ مثنوی در دست هایم جان گرفت

لحظه ها تردند و محزونند وای/ واژه هایم غرق در خونند وای

واژه هایم سوگواری می کنند/ شعرهایم بی قراری می کنند

محمد حسین کاظم زاده متولد سال 1349 در شهر کرمان و دارای لیسانس ادبیات فارسی است. وی نزدیک به 20 سال است که در زمینه شعر و نقد ادبی فعالیت می کند و هم اکنون مدیر روابط عمومی نیروگاه برق کرمان است.

انتهای پیام/31