به گزارش هنرآنلاین ، در این کارگاه سعی بر آن است تا برخی توانایی‌های لازم از طریق کار کارگاهی انفرادی و گروهی به علاقه‌مندان و روزنامه‌نگاران موسیقی، آموزش داده و تجربه شود. همچنین تلاش کارگاه آشنایی نقد موسیقی بر این است که از طریق درگیر کردن شرکت‌کنندگان در کارهای عملی چشم‌اندازهای دیگری از نقد موسیقی را پیش روی آنان بگشاید.

تمرین‌های عملی طراحی شده در این دوره کمک می‌کند تا درک نویسنده از توانایی‌های نقدگرانه واقع‌گرایانه ‌تر از پیش شود و نیاز به آموزش گسترده‌ مباحث مرتبط با موسیقی و همچنین لزوم امتناع از ورود به مباحثی که بر آن‌ها اشراف ندارد را به خوبی لمس کند.

این کارگاه آموزشی در ۸ جلسه و با موضوعاتی همچون تکنیک‌های عمومی نقد، زبان و واژگان، مباحث مقدماتی در زیبا‌شناسی و فلسفه که برای ورود به نقدگری ژرف‌تر، مسائل عملی نقد موسیقی، نقد موسیقی در ایران و... برگزار می‌شود.

مباحث مطرح شده در این جلسات تا حد ممکن همراه با کار گروهی شرکت‌کنندگان بر نمونه‌های صوتی، ارائه‌ مثال‌هایی از نقدهای منتشر شده‌ منتقدان، بازخوانی بعضی از آن‌ها و تمرین‌های بیرون از کلاس خواهد بود.

ورود به این کارگاه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است اما گروه‌هایی که بیش از بقیه هدف آن را تشکیل می‌دهند؛ روزنامه‌نگاران حوزهٔ موسیقی (اعم از حوزهٔ مجازی و نشر سنتی) و دانشجویان رشتهٔ موسیقی یا روزنامه‌نگاری هستند.

پایان پیام/46