به گزارش هنرآنلاین، منصور شرفی اظهار کرد: برگزاری چند دوره از این جشنواره سبب شده است تا هنرمندان اصیل و ارزشمندی برای فعالیت در حوزه تئاتر معرفی شوند که در این زمینه شایسته است بیش از هر زمان دیگر اسباب تقویت حوزه هنر تئاتر را شاهد و ناظر باشیم.

وی منطقه مغان را مستعدترین منطقه در ظهور و بروز گروه‌های هنری تئاتر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر در اغلب شهرهای منطقه مغان برای گروه‌های هنری مختلف به ویژه تئاتر فضاهای مناسب کاری و نمایش آثار فراهم شده است.

شرفی با اشاره به ساخت مجتمع فرهنگی، هنری شهرستان گرمی با پیشرفت بیش از 55 درصد تصریح کرد: این پروژه با توجه به نازک‌کاری در داخل ساختمان به سرعت در حال تکمیل شدن است و پیش‌بینی می‌کنیم دهه فجر امسال بتوانیم این مجتمع را تکمیل کرده و تحویل متقاضیان دهیم.

این مسئول تقویت و توسعه برنامه‌های فرهنگی و حمایت از هنرمندان را در مناطق مرزی یادآور شد و خاطر نشان کرد: این وظیفه ما است که با یک تدبیر عالمانه بکوشیم تا بخشی از ضعف‌ها و نارسایی‌های حوزه هنری،‌ فرهنگی و حمایت از فعالان این بخش را برطرف کنیم.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در 52 رشته هنری به عنوان مشاغل خانگی متقاضیان برای برخورداری از تسهیلات قرض‌الحسنه پنج میلیون تومانی به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: 600 میلیون تومان برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان حوزه فرهنگی و هنری در نظر گرفته شده است که امیدواریم با پرداخت آن متقاضیان بتوانند در زمینه مشاغل خانگی فعال‌تر از گذشته در حوزه کارآفرینی حاضر شوند.

شرفی در ادامه یادآور شد:‌ اهالی فرهنگ و هنر برای بهره‌مندی از این تسهیلات می‌توانند در سامانه پرسشنامه را دریافت و کد رهگیری را در صورت احراز شرایط برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل که معرفی می‌شوند، ارایه دهند تا از این طریق بتوانند از تسهیلات مشاغل خانگی استفاده کنند.

وی با یادآوری اینکه مراکز آزاد هنری می‌تواند از طریق مراجعه به این سامانه و ثبت‌نام تسهیلات مورد نظر را دریافت کنند، گفت: شرایط متقاضیان بعد از احراز از طریق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/31