به گزارش هنرآنلاین، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل ارشاد مازندران با اعلام این خبرگفت: نخستین بار در سال ۸۹ دوره آزمایشی این جشنواره در بخش عکس در تهران برگزار شد که منجر به شکل گیری اولین جشنواره هنری تجلی بصیرت در سال ۹۰ در تمامی بخش های هنری از جمله هنرهای نمایشی شد.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی افزود: دومین دوره این جشنواره نیز توسط معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شاخه‌های هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، موسیقی، آموزشی و پژوهشی، امسال در تهران و چند استان کشور برگزار می شود که استان مازندران، میزبان بخش صحنه ای تئاتر خواهد بود.

وی بیان کرد: نیمی از نمایش های شرکت کننده در دومین جشنواره سراسری تئاتر بصیرت مربوط به هنرمندان تئاتر استان مازندران است.

بخش صحنه ای دومین جشنواره سراسری تئاتر بصیرت با حضور چهار نمایش از استانهای تهران، البرز و اصفهان و چهار نمایش از استان مازندران، روز چهارشنبه در تنکابن آغاز می شود.

بر اساس این گزارش، در روز نخست این جشنواره نمایش های "میدان مین" به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین شکرگزار و "شب دژخیم" نوشته قدرت الله فتحی و به کارگردانی هادی زارع، هر دو از شهرستان تنکابن به روی صحنه می روند.

نمایش های "پشت بام" نوشته وحید کیارسی و به کارگردانی حسین عبداللهی از اصفهان، "تمام من همه عدو" به نویسندگی و کارگردانی مرتضی شاه کرم از کرج و "آن سه نفر" نوشته پژمان شاهوردی و به کارگردانی محمدجواد صلحی از پاکدشت نیز در روز دوم این جشنواره اجرا می شوند.

جشنواره تئاتر بصیرت در روز سوم، میزبان سه نمایش "بیداری" به نویسندگی و کارگردانی احمد صمیمی از تهران، "نقل سرخ" نوشته آرش عباسی و به کارگردانی اکبر قهرمانی از آمل و "روایت دیگر" نوشته آرمان عبیری و به کارگردانی ایمان عبیری از تنکابن بوده و در نهایت، اختتامیه آن در روز شنبه ۹ دی در آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن برگزار خواهد شد.

طبق برنامه ریزی ستاد برگزاری این جشنواره، جلسات نقد و بررسی نمایش های شرکت کننده هر روز از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰:۰۰ و کارگاه آموزشی تئاتر با عنوان "مخاطب شناسی در تئاتر" توسط دکتر فرهاد مهندس پور در روز پنج شنبه ۷ دی از ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۵:۳۰ برگزار می شود.

جشنواره تئاتر دومین یادواره هنری تجلی بصیرت در ۴ بخش تئاتر صحنه ای (مازندران)، نمایشنامه خوانی (یزد)، تئاتر سیار (تهران) و تئاتر خیابانی (۲۰ استان کشور)، مجموعاً با اجرای ۵۰ نمایش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/38