به گزارش هنرآنلاین، دلخواه با بیان این که جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر توانسته هر سال بر رشد فعالیت تئاتر در کشور تاثیرگزار باشد،گفت: برخی از دوره‌ها به دلیل حضور تعداد گروه‌های حرفه‌ای داخلی وخارجی این تاثیرگزاری بیشتر بوده و توجه تعداد زیادی از تماشاگران را جلب کرده است. در برخی از دوره‌ها نیز به دلیل انتخاب ضعیف‌تر تاثیر کمتری داشته است.

وی جشنواره تئاتر فجر را بزرگترین رویداد تئاتری کشور دانست و افزود: هنرمندان تئاتر، از کارگردان و نویسندگان حرفه‌ای تا دانشگاهیان، از ماه‌ها قبل دغدغه شرکت و سهیم شدن در این جشنواره را دارند.. جشنواره تئاتر فجر رویدادی فراگیر است که هر سال،‌اعتبار آن تقویت می‌شود.

کارگردان نمایش "زنان تروا" داشتن بودجه کافی و لازم را برای برپایی جشنواره تئاتر فجر نکته بسیار مهمی دانست و توضیح داد: وقتی از اعتبار یک فعالیت فرهنگی و هنری صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم بدون هزینه کردن و بودجه کافی - که باید در اختیار برگزارکنندگان و شرکت کنندگان قرار گیرد - انتظار رشد، اعتلا و تقویت فعالیت‌های هنری را داشته باشیم. به ویژه وقتی جشنواره‌ای در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود و بحث آبروی فرهنگی کشور در میان است؛‌این نیاز بیشتر به چشم می‌خورد. امیدوارم با پیدا کردن راه‌های قانونی و منطقی، این بارِ سنگین به سلامتی به مقصد برسد و دچار معضل مالی نباشیم.

کارگردان نمایش "آواز خوان طاس" با این توضیح که جشنواره تئاتر فجر، تمام خانواده تئاتر را در بر می‌گیرد، گفت: در این جشنواره سن و سال شرکت‌کنندگان، دخالت چندانی در انتخاب آنها ندارد. از پیش‌کسوتان تا فعالان تئاتر، جوان‌ترها و هنرمندان خلاق باید فرصت حضور داشته باشند و قضاوت شوند. حضور پیش کسوتان و جوان ترها خود به خود شور و شوق جشنواره را بالاتر می‌برد.

انتهای پیام/54/53