به گزارش iهنرآنلاین به نقل از خانه موسیقی، کارگاه "شنایی با نقد موسیقی" با حضور و تدریس آروین صداقت کیش، منتقد و پژوهشگر موسیقی در 8 جلسه در دی و بهمن ماه در ساختمان فاطمی خانه موسیقی برگزار می شود.

خانه موسیقی سعی دارد در این کارگاه برخی توانایی‌های لازم را از طریق کارگاه انفرادی و گروهی به علاقه‌مندان و روزنامه‌نگاران موسیقی، آموزش داده دهد. همچنین تلاش کارگاه آشنایی نقد موسیقی بر این است که از طریق درگیر کردن شرکت‌کنندگان در کارهای عملی چشم‌اندازهای دیگری از نقد موسیقی را پیش روی آنان بگشاید.

این کارگاه آموزشی در 8 جلسه و با موضوعاتی همچون تکنیک‌های عمومی نقد، زبان و واژگان، مباحث مقدماتی در زیباشناسی و فلسفه که برای ورود به نقدگری ژرف‌تر ، مسائل عملی نقد موسیقی ، نقد موسیقی در ایران و ... برگزار می شود.

مباحث مطرح شده در این جلسات تا حد ممکن همراه با کار گروهی شرکت‌کنندگان بر نمونه‌های صوتی، ارائه‌ مثال‌هایی از نقدهای منتشر شده‌ منتقدان، بازخوانی بعضی از آنها و تمرین‌های بیرون از کلاس خواهد بود.

ورود به این کارگاه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است اما گروه‌هایی که بیش از بقیه هدف آن را تشکیل می‌دهند روزنامه‌نگاران حوزه‌ی موسیقی (اعم از حوزه‌ی مجازی و نشر سنتی) و دانشجویان رشته‌ی موسیقی یا روزنامه‌نگاری هستند.

علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با سایت اطلاع رسانی خانه موسیقی مراجعه کنند.

پایان پیام/46