به گزارش هنرآنلاین، مدیر کل ارشاد خوزستان در این مراسم ضمن تشکر از حضور هنرمندان،هنردوستان،هنرجویان،اساتید و مسئولین گفت: خوشحالم که جشنواره عکس عاشورایی تجربه منطقه ای خود را برای اولین بار در استان خوزستان به دست آورد.

حجت الاسلام سید لطف ا... سپهر افزود: بیش از 82 هنرمند قریب به 650 اثر به دبیرخانه این سوگواره ارسال کردند که از این میان 70 اثر (59 تک عکس و دو مجموعه شامل 11 عکس) از 35 نفر عکاس در دو بخش مستند و خلاقه به نمایشگاه راه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه مشارکت خوبی را از استان های دیگر در این سوگواره شاهد بودیم، اظهار داشت: امیدوارم در دیداری که سه شنبه همین هفته با معاونت امور هنری وزارت متبوع در تهران داریم بتوانیم مجوز ملی شدن این سوگواره را در سال آینده بگیریم.

سپهر ادامه داد: هنرمندان با خلق آثار در بخش هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و تعزیه،فیلم های سینمایی، خوشنویسی و غیره خالصانه در خدمت امام حسین (ع) و اهل بیت هستند و این سوگواره عزاداری هنرمندان در قالب هنرهای تجسمی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اهداف برگزاری این سوگواره، تبادل تجربیات و سوق دادن خانواده ها به سمت معرفت حسینی و استفاده از ابزار هنر برای معرفی ارزش های اسلامی را از اهداف برگزاری این سوگواره عنوان کرد.

وی از انتشار فراخوان مسابقه عکس حرکت ضریح ابا عبدالله الحسین (ع) از حسینیه اندیمشک تا شلمچه خرمشهر در بهمن ماه سال جاری توسط این اداره کل خبر داد و از تمامی عکاسان و عموم مردم استان دعوت کرد تا با ارسال تصاویر خود از این مراسم باشکوه، حماسه ای زیبا رقم بزنند.

رئیس موزه هنرهای معاصر اهواز نیز در این مراسم هنر را سلاح برنده در انتقال مفاهیم دینی و مذهبی دانست و افزود: این امر از جمله اهدافی است که ما برای رسیدن به آن تلاش می کنیم و بر خود واجب می دانیم از کسانی که در راستای اعتلای هنر اسلامی و انقلابی تلاش می کنند، تقدیر کنیم.

انوشیروان بهرامی اضافه کرد: در این میان هنرمندان نیز برای آن که از قافله ارادتمندان حسینی عقب نمانند، تمام تلاش خویش را می کنند تا به سهم خویش در جهت اعتلای این فرهنگ قدم بردارند.

وی در پایان از هیات داوران شامل: حسن غفاری عکاس مطرح کشوری از استان کهگیلویه و بویر احمد، بابک کاظمی عکاس کشوری مقیم تهران از استان خوزستان و حسین جلودار عکاس و مدرس دانشگاه از خوزستان سپاس و قدردانی کرد.

در پایان ریحانه کاظمی و امیرعبیداوی از اهواز و محمدرضا رسا و مهرزاد محمدی‌پور از بندرعباس صاحبان آثار بر‌تر در بخش مستند و میعاد آخی، برنده جایزه مجموعه عکس بر‌تر در بخش خلاقه شد.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاه خط عباس عزیزی، هنرمند خوزستانی، به نام "در نینوا" افتتاح شد.

انتهای پیام/38