به گزارش هنرآنلاین، یوسف امینی با بیان این خبر بیان کرد: جشنواره ملی داستان‌های قرآنی در دو بخش داستان کوتاه و رمان و نیز بر اساس مفاهیم و قصص قرآنی برگزار می‌شود.

وی با بیان این که تا کنون بیش از 240 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است ادامه داد: مهلت ارسال آثار به این جشنواره یکم دی ماه بود که تا 20 دیماه تمدید شده است.

امینی در خصوص اهداف جشنواره گفت: اهداف و راهبردهای جشنواره ملی داستان‌های قرآنی شامل آشنایی با عناصر داستانی قرآن کریم، تولید آثار بر اساس آیات نورانی قرآن، نشان دادن جذابیت‌ها و ظرفیت‌های قرآن در راستای بیان داستان، معرفی و حمایت از نویسندگان قرآنی و علاقه‌مندان و همچنین بیان پیام‌ها و معارف قرآن کریم با ساز و کار داستان‌نویسی است.

وی بیان کرد: موضوعات جشنواره ملی داستان‌های قرآنی بر اساس دو بخش اصلی که شامل انسان از منظر قرآن کریم که از منابع سوره‌های انسان و العصر و همچنین با استفاده از تفاسیر المیزان و تفسیر نمونه، کتاب انسان در قرآن نوشته استاد شهید مطهری و بخش ویژه آن شامل قرآن کریم و کتاب بیداری است.

سرپرست دفتر توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی خراسان رضوی با اشاره به شرایط کلی شرکت در جشنواره ملی داستان‌های قرآنی عنوان کرد: آثار ارسالی باید در بعد شخصیت‌پردازی، فضاسازی، حادثه‌پردازی و پیام داستانی که برگرفته از آیات قرآن کریم است باشد.

وی افزود: شرکت در این جشنواره برای تمامی گروه‌های سنی آزاد است، آثار ارسالی باید به زبان فارسی باشد و همچنین هر شرکت‌کننده می‌تواند 5 اثر از خود ارسال کند.

انتهای پیام/38