به گزارش هنرآنلاین حمید شاه آبادی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌و اصغر امیرنیا؛ سرپرست مرکز هنرهای تجسمی‌یکشنبه سوم دی ماه در جلسه شورای دبیران جشنواره تجسمی‌فجر با دبیران گفت و گو کردند.

حمید شاه آبادی در این جلسه گفت: جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی‌فجر دارای جایگاه و وزن علمی، تخصصی و هنری است و جشنواره تجسمی‌فجر می‌بایست توان هنری و تخصصی هنرمندان بویژه هنرمندان جوان را ارتقا دهد. جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی‌فجر جریان هنرهای تجسمی‌کشور را رقم می‌زند و به آن جهت می‌دهد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌با تاکید بر تمایز جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی‌فجر با دوسالانه‌ها و بی ینال‌ها گفت: روند و جریان هنر دنیا و دستاوردهای روز هنری و جایگاه هنرمندان ما در این جریان جهانی می‌تواند در بی ینال‌های هنری ارائه شود، اما جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی‌فجر می‌بایست متناسب با انقلاب اسلامی‌باشد و به جریان هنرهای تجسمی‌جهت بدهد. بنابراین باید برای رشته‌های جشنواره موضوعات مرتبط با مفاهیم و ارزشهای انقلاب اسلامی‌مطرح شود و بر تولید و ارائه آثار جدید در این موضوعات تاکید کند تا بتواند جریان ساز باشد.

شاه آبادی افزود: امروز جایگاه جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی‌فجر پس از چهار دوره برند شده است و خروجی‌ها و دستاوردهای متعددی را می‌توان از آن به دست آورد اما می‌بایست مسیر اصلی آن که تناسب با انقلاب اسلامی‌و تولید آثار جدید و جریان سازی هنرهای تجسمی‌است دنبال شود و اگر در این مسیر کاستی‌هایی وجود دارد برطرف شود. معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌با اشاره به بخش فیلم‌های مستند هنرهای تجسمی‌گفت: حوزه فیلم‌های مستند نیز بسیار اهمیت دارد و فیلم‌های مستند تجسمی‌نقش تاثیرگذاری در معرفی و شناسایی هنرها و هنرمندان تجسمی‌دارند.

اصغر امیرنیا؛ سرپرست مرکز هنرهای تجسمی‌نیز در این جلسه موضوعی شدن جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی‌فجر و تاکید بر کیفیت را مشخصه‌های پنجمین دوره جشنواره خواند.

سید عباس میرهاشمی؛ دبیر کل پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی‌فجر گزارشی از روند جشنواره ارائه کرد و گفت: با توجه به اینکه همه رشته‌های جشنواره به صورت موضوعی است و 9 گرایش نیز در این دوره جشنواره حذف شده است تاکنون هنرمندان استقبال خوبی داشته اند هر چند در این دوره کیفیت محور توجه و سیاستهای برنامه است.

عبدالرحیم سیاهکارزاده(دبیر اجرایی پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی‌فجر)، مسعود زنده روح کرمانی(دبیر هنری)، بهمن عبدی(دبیر بخش کاریکاتور)، مسعود نجابتی(دبیر بخش پوستر)، مرتضی اسدی(دبیر بخش نقاشی)، پریسا خضابی(دبیر مجسمه سازی)، کاظم طلایی(دبیر تصویرسازی)، علی اشرف صندوق آبادی(دبیر خوشنویسی)، مهران هوشیار(دبیر سفال)، پرویز حاصلی(دبیر نگارگری) و علیرضا قاسم خان(دبیر بخش فیلم‌های مستند هنرهای تجسمی) پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی‌فجر نیز در این جلسه نظرات و پیشنهادهایی را مطرح کردند.

جمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سفال و سرامیک، تصویر‌سازی، مجسمه‌سازی، پوستر، عکاسی و کاریکاتور و بخش مقالات علمی از 14 بهمن تا 12 اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

هنرمندان برای شرکت در پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر می‌توانند آثار خود را تا 15 دی ماه از طریق سایت جشنواره به نشانی www.ivafestival.ir ارسال کنند.

پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به دبیرکلی سیدعباس میرهاشمی از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر درتهران و استان‌ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/31