تقی اکبرزاده ضمن اعلام خبر تألیف و در دستِ چاپ قرار گرفتن مجموعه 6 جلدی "گزیده مطالعات تئاتر مقاومت؛ به ضمیمه ارزیابی مطالعات تئاتر مقاومت" به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این مجموعه، شامل گزیده‌ای از مقالات، یادداشت‌ها، نقدها و گفت‌وگوهای مرتبط با تئاتر دفاع‌مقدس است که در نشریات، روزنامه‌ها و مجلات 30 سال گذشته یعنی از مهر ماه 1359 تا مهر ماه 1389 به چاپ رسیده‌اند.

وی همچنین از انتشار جلد اول این مجموعه با عنوان "چالش در پرده" در سال 82 یاد کرد و افزود: مجموعه 6 جلدی "گزیده مطالعات تئاتر مقاومت" به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس به چاپ خواهد رسید.

تقی اکبرزاده توضیح داد: مطالب این مجموعه بر اساس بررسی 80 عنوان مجله با گرایش ادبی ـ هنری و 63 عنوان روزنامه سراسری گزینش شده‌اند. در این مجموعه 174 عنوان مقاله و یادداشت، 243 عنوان نقد و 315 عنوان گفت‌وگو به چاپ می‌رسند.

گفتنی است، تقی اکبرزاده در حوزه نمایشنامه و فیلمنامه‌نویسی و همچنین پژوهش ادبیات نمایشی فعالیت می‌کند. وی در عرصه پژوهش ادبیات نمایشی سنتی، ایران و جهان و جنگ نیز آثاری را خلق کرده و پیش از این پنج عنوان کتاب در حوزه مطالعات ادبیات نمایشی جنگ به چاپ رسانده است.

انتهای پیام/52/53