رحمت امینی در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین در رابطه با نکات منفی و مثبت جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سال گذشته گفت: در بخش داخلی جشنواره تمام سعی بر این بود تا جوانان و دانش‌آموختگان تئاتر را گرد هم آوریم و به جوانان با استعداد در این عرصه مجال داده شود، هچنین توجه ویژه به تئاتر استان‎‌ها در راس کار ما قرار داشت و سال گذشته 15 استان به طور کامل با جشنواره درگیر بودند.

امینی ادامه داد: با برنامه ریزی هدفمند کارگاه‌های نمایشی در تهران و شهرستان‌ها با حضور اساتید برجسته برگزار شد و از حضور افراد شاخص در جشنواره بهره برده شد، در نهایت بخش بین‌الملل با توجه ویژه به تئاتر تکنیکال و با ویژگی‌های جهانی برگزار شد.

دبیر سی امین جشنواره تئاتر فجر در پاسخ به این پرسش که نکات منفی در برگزاری جشنواره سال گذشته چه بود بیان کرد: در جشنواره سال گذشته نتوانستیم پاسخگوی استقبال تماشاگران باشیم، تئاتر همانند سینما قابل تکثیر نیست و این همواره از مشکلات همیشگی جشنواره فجر است.

مدیر بخش نمایش حوزه هنری در پاسخ به این پرسش که افرادی اعتقاد بر ضعف آثار بخش بین‌الملل در جشنواره گذشته داشتند گفت: صد در صد با این نظر مخالف هستم، سال گذشته برای نخستین بار گروه‌هایی با ویژگی‌های خاص در جشنواره حضور داشتند که هر کدام از آثار برای یک جشنواره کافی بود، آثاری همانند "هتل پارادیزو" این آثار هیچ عنوان و نام چهره‌ای را یدک نمی‌کشیدند اما به لحاظ اجرا شکل تازه تئاتری را به نمایش گذاشتند. سال گذشته گروه‌های بخش بین‌الملل شناخته شده نبودند اما آثار به لحاظ فنی خوب بودند.

وی بیان کرد: تنها نمایش "ترکیب زمان 2" از کشور فرانسه اگر در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شد مناسب تر بود، بدون هیچ تعصبی بیان می‌کنم شاید بود وگرنه از لحاظ فنی و تکنیکی کمپانی‌های معتبری دعوت شده و حضور داشتند.

امینی ضمن آرزوی موفقیت برای دبیر جشنواره سی و یکم با توجه به شرایط سخت اقتصادی عنوان کرد: تاکید من همچنان بر حضور نسل تازه نفس و جوان در جشنواره است که روز به روز تقویت می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد شما به دبیر جشنواره سی و یکم چیست گفت: حضور افراد جوان و توجه ویژه به استان‌‎ها را در راس امور قرار دهند.

انتهای پیام/54/53