به گزارش هنرآنلاین، به دعوت سید عباس عظیمی مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت جمعی از مدیران ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت بحث و تبادل نظر و اعلام حمایت در محل موسسه گرد هم آمدند.

در این نشست حجت الاسلام حسین ملکی مدیر کل بازرسی وزارت متبوع با ارج نهادن به مقام و جایگاه هنرمندان پیشکسوت که عمر خود را وقف خدمت به فرهنگ و هنر این مرزوبوم کرده اند گفت: موسسه هنرمندان پیشکسوت تنها مرکز قانونی است که میتواند مجموعه خدمات رفاهی -بهداشتی-درمانی و معیشتی را به پیشکسوتان ارایه نماید و حوزه های تخصصی وزارتخانه باید کمک های خود را از طریق این موسسه به هنرمندان ارایه نمایند. ملکی همچنین گفت: خلا وجود چنین موسسه ای در جامعه احساس میشد و تاسیس آن نشانگر اهمیت چنین جایگاهی نزد مسوولین نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

عبدا...هاشمی مدیر کل امور مجلس این وزارتخانه از دیگر میهمانان ، با بر حق شمردن حمایت هنرمندان پیشکسوت بر گردن اقشار جامعه خاطر نشان کرد : تمام دستگاه ها -نهادها - ارگان ها و سازمان های دلسوز باید در جهت شکوفایی این حرکت مهم و نورانی برای حمایت از هنرمندان پیشکسوت گام برداشته و افراد با سابقه جبهه فرهنگ و هنر را برای غنی سازی آینده نسل جوان هنرمند یاری نمایند.تا بتوان بی نیازی میهن اسلامی را از فرهنگ های منحط غرب بواسطه تجارب و توفیقات بی مانند آنها در دنیا نجات دهیم. هاشمی در ادامه گفت :حمایت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بویژه کمیسیون فرهنگی و برنامه بودجه از این موسسه میتواند افق روشنی از ارایه خدمات به هنرمندان پیشکسوت را باز کند.

نصرت ا... مرادی معاون توسعه و پشتیبانی سازمان سینمایی کشور نیز ارایه خدمات به پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر که سالها ی پر ارزش عمر خود را وقف خدمت در این عرصه نموده اند را اقدام ارزشمندی دانسته و خلا چنین موسسه ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که از لحاظ قانونی بتواند چنین وظیفه ای را انجام دهد را خاطر نشان کرد.

گل محمدی ذی حساب و مدیر کل امور مالی و اداری وزارت متبوع در پاسداشت تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: پیشکسوتان سرمایه های گرانسنگی هستند که باید حمایت های معنوی و مادی از آنها صورت پذیرد آنها بعنوان راهنما برای نسل جوان بوده و تمام دستگاه های فرهنگی و هنری کشور از هر طریقی که میتوانند میبایست از این موسسه و هنرمندان آن حمایت کنند.

در ادامه مباحث داریوش رضوانی مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی گفت: تکریم پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر وظیفه همه سازمانها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی است .خدمت بی منت در این مسیر ،پاسداشت سرمایه های گرانسنگی است که ثمرات آن در دراز مدت، جامعه به آن نیازمند است.

آموزه‌های دینی و اخلاقی ما را وادار میکند که خدمتگذار تلاشگران به حوزه فرهنگ و هنر باشیم.نسل جوان امروز میتواند از تجربیات ارزشمند که از مسیر فعالیت های این موسسه در سوق چهره های فرهنگی و هنری حاصل میشود بهره مند گردد اگر چه خلا این موسسه احساس میشد ولی با استفاده از ظرفیت های رسانه ملی و دیگر رسانه ها میتوانیم زمینه جذب حمایت های مادی و معنوی اقشار مختلف را برای فعالیت های گسترده آن فراهم کنیم.

سهراب حمیدی مشاور معاونت اداری و مالی دیگر شرکت کننده در این نشست با اعلام ضرورت تشکیل ،گستردگی و حمایت از پیشکسوتان فرهنگی و هنری یک تکلیف ملی است اظهار داشت:تجمیع و تمرکز فعالیتهای رفاهی- تسهیلات به هنرمندان در نقاط مختلف کشور - تشکیل کمیته های وابسته و توسعه سازمانها و نهادهای مربوط - گسترش و پایداری موسسه هنرمندان پیشکسوت به عنوان یک نهاد خیریه و نهاد عمومی غیر دولتی - در اختیار قرار دادن یک مبلغ معین از منابع مالی سازمانها و مجموعه ها به موسسه - تحکیم ،تقویت وجذب نیرو های افتخاری و بر جسته و مشهور کشور میتواند جزو فعالیت های موسسه باشد.

این گزارش حاکیست :سید عباس عظیمی مدیر عامل موسسه ضمن قدر دانی و تشکر از حضور ایشان در این نشست صمیمی ، به تشریح اهداف و برنا مه های موسسه پرداخت و خواستار مشارکت همه مسوولان در هدایت موسسه شد . عظیمی گفت: تا کنون به نسبت ظرفیت ها از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک ها و خدمات خوبی به هنرمندان پیشکسوت شده که نمیتوان منکر آن شد، ولی به دلیل عدم تمرکز و نبودن برنامه جامع ،موضوع دستخوش اعمال سلیقه افرادشده و به مرور زمان دچار شدت و ضعف شده است.

وی تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت را از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی یک رویداد بسیار مهم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست که میتواند با برنامه جامع روند کمک های سابق را به صورت متمرکز ادامه دهد.

مدیر عامل موسسه گفت: این موسسه فعلا نهال کوچکی است و برای تبدیل شدن به یک درخت تنومند، نیازمند حمایت همه جانبه مدیران ارشد نظام و دستگاه های فرهنگی است.

انتها پیام/54/53