به گزارش هنرآنلاین، سید جواد هاشمی‌ در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج استان زنجان، اظهار کرد: پرداختن به هنر ایرانی - اسلامی از سوی هنرمندان موجب شده تا این هنر به نحو مطلوبی به جامعه جهانی ارائه شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان از توان خود برای ارائه هنری تاثیر گذار در جامعه استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: هنرمندان ایرانی با بهره‌گیری از فرهنگ و تمدن اسلامی گام‌های مطلوبی در این زمینه برداشته‌اند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان بر ضرورت ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی از سوی هنرمندان تاکید کرد و افزود: هنرمند واقعی باید با حذف هنرهای کاذب به خلق آثاری واقعی همت گمارد.

وی دین را پشتوانه مهمی برای خلق آثار ارزشمند در جامعه دانست و گفت: با تلفیق هنر و آداب، رسوم و فرهنگ اسلامی و مقدسات اسلامی بهترین هنر به جامعه ارائه می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه باید هنرمندان تلاش کنند هنر ایرانی - اسلامی را به جامعه عرضه کنند، افزود: هنرمندان کشور به ویژه استان زنجان ظرفیت‌های مطلوبی در این زمینه دارند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه هنر و هنرمند تصریح کرد: باید با عزمی ملی و با خلق آثاری برجسته به مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان رفت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان با بیان اینکه هنر واقعی دارای ظاهر و باطن زیبا است، افزود: هنر کاذب تنها ظاهر زیبا دارد و از باطن زیبا بهره نمی‌گیرد.

وی بر ضرورت تلاش هنرمندان برای ارائه آثاری فاخر با رنگ و بوی اسلامی تاکید کرد و افزود: هنرمند می‌تواند با عرضه هنر زیبا، با زبان هنر با جامعه سخن بگوید.

هاشمی با تقدیر از حضور هنرمندان و پیشکسوتان عرصه هنرهای تجسمی استان زنجان در این جشنواره تصریح کرد: هنرمندان جوان باید از تجارب پیشکسوتان به خوبی بهره بگیرند.

انتهای پیام/