امیر محمد قاسمی زاده نقاش و مجسمه ساز در گفت و گو با هنرآنلاین گفت: طراحی به عنوان پایه و زیربنای تمامی هنرهای تجسمی چون،نقاشی،مجسمه سازی،گرافیک،تصویر سازی و معماری بوده است و تا همیشه بر این پایه استواراست و بدین خاطر بیشتر به عنوان مبانی پایه و زیربناچهار چوب و ...مورد توجه و تاکید بوده است .

وی افزود: طراحی مهمترین عنصر تمامی هنرهای تجسمی است و بیشتر در مقام یک دست افزار یا یک ابزار مورد استفاده قرار گرفته و یا راهی به جهت رسیدن به مقصدی دیگر و سر از هنری دیگر درآوردن است تا اینکه خود به تنهایی فرصت حضور و مجال به خود بالیدن و نمایش را پیدا کند!

این مجسمه ساز ادامه داد:کارگاه تخصصی طراحی با نگاهی دیگر به هنری که تنها یک زیربنا برای پی افکندن هنرهای دیگر است،نیست. بلکه نگاهی به طراحی به عنوان هنری مجزا به شاخه درخت خویش بالیده و رشد کرده،امکان بازشناسی،واکاوی و کشف و مرور دوباره و گاه چندگانه ارزش های نهفته خود را پیدا کند و بر پایه خود بپاید و سکه به نام خود زنَد.

به گفته این نقاش در این دوره هنرجویان؛ از پرتره و فیگور تا برخورد میدانی در طبیعت را تجربه خواهند کرد..

امیرمحمد قاسمی زاده (نیا) متولد 1358 تهران و دانش آموخته نقاشی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد است. پیش از در کارنامه این نقاش شاهد برپایی نمایشگاهی از نقاشی های او با عنوان یاد بامداد که شامل پرتره هایی از احمد شاملو بر اساس شعرهایش بود، هستیم او کل این مجموعه را به آیدا سرکیسیان اهدا کرد. نقاشی های این مجموعه در قالب کتابی نیز با عنوان "یاد بامدا" در قالب ویژه نامه مجله گوهران منتشر شد.

او تصویر سازی چند عنوان کتاب از جمله دو مجموعه شعر هیوا مسیح را نیز در کارنامه خود دارد.

او تاکنون مدیرهنری چند نشریه ادبی نیز بوده است و تعدادی از مجسمه های او نیز در جای جای تهران از جمله بوستان جستجو نصب شده اند

علاقمندان برای شرکت دراین دوره می تواند با آدرس kargah_nia@yahoo.com یا شماره09353557143 تماس حاصل کنند.