به گزارش هنرآنلاین، سیدرضا علوی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: با توجه به سوابق تاریخی و هنری تبریز این جشنواره راهی است برای آشنایی بیشتر شهروندان نسبت به سوابق تاریخی و هنری این شهر که به بازنگری هنر نقاشی شهر تبریز با رویکردی معاصر و نو می‌پردازد.

وی استخراج و مطالعه تصویری مدون‌تر و کامل‌تر نسبت به ارزش‌های زیبایی شناختی هنر نقاشی مکتب تبریز را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد و افزود: این جشنواره این امکان را فراهم می‌کند تا هنرمندان جوان بازنگری دقیق به هنر نقاشی شهر با توجه به این موضوع که شهر تبریز گذشته‌ای پرفروغ دارد در حوزه هنرهای تصویری داشته باشند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز شرایط شرکت در این جشنواره را تکنیک آزاد اعلام کرد و گفت: اندازه ضلع هر اثر دستکم 60 سانتیمتر و حداکثر 200 سانتیمتر بوده و باید با چاپ A4 و با کیفیت DPI 300 به همراه فایل دیجیتال ارسال شود.

علوی اضافه کرد: جشنواره در دو بخش اصلی به شکل عمومی و رقابتی و کارگاهی به شکل مدعو و رقابتی برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: هر هنرمند می‌تواند حداکثر پنج اثر از آثار نقاشی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده و در آثار خود از نقش مایه‌های تاریخی مکتب تبریز با لحاظ محورهای جشنواره استفاده کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز مهلت دریافت آثار را 30 آذرماه تا 14 دی‌ماه اعلام کرد و اظهار داشت: لیست آثار پذیرفته شده در تاریخ 19 دی‌ماه‌ اعلام و اصل اثر در 20 تا 30 دی‌ماه به مدت 10 روز دریافت می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه شرکت در نخستین جشنواره نقاشی مکتب تبریز معاصر برای عموم آزاد است، افزود: ضروری است به همراه فایل آثار مشخصات هنرمندان نیز به دبیرخانه ارسال و یا تحویل داده شود و متقاضیان باید برای دریافت فرم به سایت http://culture.tabriz.ir یا به دبیرخانه جشنواره مراجعه کنند.

وی همچنین یادآور شد: به تمام شرکت کنندگان که آثارشان در نمایشگاه به نمایش در‌آید گواهی شرکت تعلق خواهد گرفت و از تصاویر ارسالی به جشنواره کتابی با مضمون جشنواره نقاشی مکتب تبریز چاپ خواهد شد.

انتهای پیام/31