به گزارش هنرآنلاین، مدیر کل ارشاد مازندران با اعلام این خبر گفت: دهمین سوگواره تعزیه مازندران با حضور گروه های برتر تعزیه استان های مازندران ،گیلان،گلستان و تهران در امل برگزار می شود.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی گفت : پس از برگزاری 9 دوره سوگواره تعزیه مازندران در آمل ، این سوگواره در دهمین دوره خود به صورت منطقه ای برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری کارگاه آموزشی و نشست تخصصی تعزیه با حضور یکی از اساتید برجسته نمایش های آئینی سنتی کشور، قدردانی از پیشکسوتان تعزیه و یادمان تعزیه خوانان فقید به عنوان بخش های جنبی این سوگواره، است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت:تعزیه هنری است که باید صیانت شود و متناسب با شرایط و استفاده از ابزارهای روز سمت و سوی قویتروموثرتری یابد. هنر تعزیه می تواند برخی رازهای عاشورا را کشف و در قالبی هنرمندانه روایت کند.

ابراهیمی افزود: برای ماندگاری این برنامه که با هدف آشنایی بیشتر نسل جوان جامعه با زندگی اهل بیت و بیان اهداف حماسه عاشورا در قالب نمایش و شبیه خوانی برگزار می شود ، لازم است حمایت های لازم از سوی مسوولان استانی و شهرستانی صورت گیرد.

وی با بیان این که تعزیه نمایشی ایرانی و اسلامی است که با الهام و برگرفته از واقعه جانگداز عاشورا و اتفاقاتی که در این رابطه رخ داده به وجود آمده است افزود: بازی سازان نمایش های تعزیه هر یک به قشری از طبقات جامعه تعلق دارند و بر اساس اعتقادت دینی و مذهبی خود پا در این مسیر مقدس و خدایی می‌گذارند.

در نهمین سوگواره تعزیه مازندران که سال گذشته در آمل برگزار شده بود ، 9 گروه برتر تعزیه از مازندران و دو گروه از استان های گیلان و گلستان به عنوان مهمان ، هشت شب در حسینه هدایت (تکیه آملی) برنامه اجرا کردند.

انتهای پیام/38