به گزارش هنرآنلاین،بهروز غریب پور در گفت‌وگویی بیان کرد: جشنواره تئاتر فجر سابقه دیرینه دارد و سه دهه از عمر آن می‌گذرد؛ به طور طبیعی بودن و برگزاری این رویداد تئاتری، بهتر از نبودن آن است.

کارگردان اپرای عروسکی "حافظ" گفت: عقل و تجربه می گوید باید به جشنواره تئاتر فجر به دلیل قدمتی که دارد، احترام گذاشت. در این سه دهه که از عمر جشنواره می گذرد افت و خیزی را پشت سر گذاشته و امتیاز بالا و گاه پایینی می‌گیرد، ولی مهم ادامه حیات این رویداد هنری است. برگزاری سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر نیز پیامی است برای اهالی تئاتر که یک جشنواره مهم، ادامه حیات دهد.

غریب پور با این توضیح که باید بیشتر به معنی و مفهوم اعتبار جشنواره تئاتر فجر پرداخت، گفت: اعتبار یک جشنواره در دنیا به نوع انتخاب استراتژی آن جشنواره بازمی‌گردد که باید عمیق باشد. جشنواره تئاتر فجر خوشبختانه اعتبار دارد ولی تا امروز در سطح مفهومی خودش کمرنگ عمل کرده است.

کارگردان "بینوایان" در ادامه اضافه کرد: جشنواره تئاتر فجر دارای دبیرخانه دائمی است و این موضوع کمک می‌کند جشنواره همواره بسنجد در اطرافش چه می‌گذرد؟ حتی افزودن یک بخش به جشنواره به اسم خاورمیانه و یا آسیا موجب می‌شود کشورهای این حوزه‌ی جغرافیایی تلاش کنند برای جشنواره فجر نمایش تولید کنند. هر چند در این رابطه کوشش‌هایی شده ولی وجود محدودیت‌ها همیشه مانعی بوده که باید برای آن هم راه حلی پیدا کرد.

سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر به دبیری سعید کشن فلاح از 26 دی تا 11 بهمن ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/54/53