به گزارش هنرآنلاین نیوشا توکلیان در مقدمه این نمایشگاه نوشته است:این بار کمی نزدیک‌تر و در محیط خانه، دوربینم راروی سه پایه گذاشتم در مقابل پنجره اتاقی که ۱۰ سال است هر روز از آن چشم اندازی ثابت از شهر را می‌بینم، شهری که هنوز نمی‌دانم دوستش دارم یانه. پنجره‌ای که به روی چندین پنجره بسته دیگر گشوده می‌شود و پشتشان را نمی‌بینم. این داستان دیگران است. کسانی که داستان زندگیشان را می‌دانم. ثبت لحظه هائی از آن در قاب یک پنجره و اتاق، و پشت به منظره سرد و غبارآلود شهر من.

همزمان مجموعه «مادران شهید» نیوشا توکلیان در نمایشگاهی از برگزیدگان عکاسی خاورمیانه در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن به نمایش درآمده.

همچنین به تازگی چهار عکس نیوشا توکلیان به مجموعه موزه لس آنجلس (لکما) اضافه شد. این آثار از دو مجموعه «گوش کن» و «روزی که زن شدم» انتخاب شده‌اند. دکتر لیندا کوماروف، موزه دار بخش هنر ایران این موزه، در خصوص انتخاب این آثار عنوان کرد: نیوشا توکلیان متعلق به نسل جدیدی از هنرمندان ایرانی ست که رسانه عکاسی را به عرصه هنر معاصر منتقل می‌کنند. با ساختارهای زیبا و ترکیب بندیهای خیال برانگیز، نیوشا نه تنها ماهیت پارادوکسیال جامعه امروزی ایران را به تصویر می‌کشد بلکه در مجموعه قوی «گوش کن» و مجموعهٔ شیرین ولی طعنه آمیز «روزی که زن شدم» به دغدغه‌های زنان می‌پردازد. من کاملا هیجان زده هستم که ما موفق به تهیه عکس‌هایی از این دو مجموعه شدیم.

نیوشا توکلیان در توضیحی کوتاه از آثار خود می‌گوید: فعالیت عکاسی من در مسیر به تصویر کشیدن قصه‌های ناگفته است. من به عنوان یک عکاس می‌کوشم تا توجه مخاطب را به جزئیات کوچکی که در این دنیای دیوانه گم شده‌اند جلب کنم. می‌خواهم تمام آنچه را که به طور معمول در میان سیل اخبار جدی به دست فراموشی سپرده می‌شود در یاد‌ها زنده کنم. آنچه را که من قصد دارم نشان دهم، مدت هاست در بافت شلوغ دنیا فرو رفته و حل شده است.

نیوشا توکلیان عکاس خودآموختهٔ است که عکاسی حرفه‌ای را در سن ۱۶ سالگی در روزنامه زن آغاز کرد و در نشریات دیگر ادامه داده است. عکس‌های او در نشریات مختلف جهانی به چاپ رسیده‌اند، از جمله مجله تایم، نیوزویک، اشترن، لو فیگارو، کالرز، نیویورک تایمز، در شپیگل، لوموند، ن ر ی هندلس بلد، و نشنال جیوگرافئک.نمایشگاه تا ۱ دی‌ ۱۳۹۱ از ساعت ۱۱ تا ۱۹ ادامه دارد.

انتهای پیام/31