به گزارش هنرآنلاین، علی‌محمد آزاد صبح امروز در کارگروه بانوان و خانواده همدان اظهار کرد: حوزه کار بانوان حوزه بسیار گسترده‌ای است چرا که هر چه به یک زندگی مربوط می‌شود به بانوان ارتباط پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مدیریت اصلی خانواده به بانوان برمی‌گردد، تصریح کرد: شاید در این کارگروه نتوانیم به تمام مسائل بانوان رسیدگی کنیم بنابراین برای نتیجه‌گیری از این کارگروه‌ باید کارها را بین دستگاه‌های مختلف تقسیم کنیم و موضوعات مشخص را در این کارگروه بررسی کنیم.

استاندار همدان تصریح کرد: چند کمیته متشکل‌ از دستگاه‌های مختلف تشکیل شود تا به‌صورت تخصصی مسائل مربوط به امور بانوان را بررسی کنند و تشکیل جلسه داده و موضوعات را به‌صورت ریز بررسی کنند و به صورت یک برنامه کلی در کارگروه گزارش دهند.

وی به کمیته فرهنگی و کمیته اشتغال و آموزش و بهداشت و ... اشاره و خاطرنشان کرد: این کمیته‌ها با تشکیل کمیسیون و کار کارشناسی مسائل را از هم جدا کنند و بعد آن را به‌صورت یک برنامه مدون گردآوری کنند تا در کارگروه برای آن‌ها تصمیم‌گیری صورت بگیرد.

آزاد بر لزوم فعالیت مشاوران بانوان در بیرون از دستگاه‌ها تأکید و افزود: مشاور امور بانوان در دستگاه‌ها و ادارات مختلف باید از فعالیت درون‌سازمانی دور شوند و در بیرون از دستگاه‌ها فعالیت کنند چرا که دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش، بهداشت، تبلیغات و ... بیشتر باید کار برون‌سازمانی را انجام دهند تا گستره فعالت آنان به جامعه انتقال پیدا کند.

استاندار همدان تأکید کرد: در پاره‌ای اوقات با پاک کردن صورت مسئله سعی در حل کردن مشکل هستیم اما غافل از اینکه مشکلات در گوشه‌ای خودشان را نشان می‌دهند و باید فکر اساسی و برنامه‌ریزی درست برای آن‌ها داشته باشیم.

وی به برنامه‌ریزی درست برای اوقات فراغت آحاد مردم اشاره و یادآور شد: وقتی حرف از اوقات فراغت می‌شود، ذهن همه به سمت کلاس‌های نقاشی و کامپیوتر و... می‌رود اما آیا برنامه‌ای صورت گرفته تا تمام افراد خانواده بتوانند از فرصت‌های خالی در منزل استفاده کنند.

آزاد ادامه داد: باید طوری برنامه‌ریزی کنیم تا تمام آحاد مردم جامعه و مردم عامه بتوانند از فرصت‌های خالی برای ساخت صنایع‌دستی و کار‌های بومی استان استفاده کنند.

وی در خصوص بازار فروش محصولات تولیدی و صنایع دستی بانوان اظهار کرد: در حال بررسی هستیم تا بتوانیم بازارچه‌ای را در تپه‌هگمتانه دایر کنیم تا علاوه بر اینکه تپه را از حالت خمودگی و کسلی دور کند رونقی هم برای تولیدات استانی و صنایع دستی بانوان باشد.

استاندار همدان در پایان سخنانش خطاب به کمیته امداد گفت: باید برنامه‌ای را برای زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست داشته باشید و در بخش آموزش، اشتغال و بهداشت آنان اقداماتی صورت بگیرد.

انتهای پیام/