به گزارش هنرآنلاین، صبح امروز پس از نگارخانه "سیمرغ" فرهنگ‏سرای کومش سمنان، نگارخانه "خورشید" حوزه هنری استان سمنان میزبان آثار عکاسان 12 استان کشور شد.

دبیر مؤسسه موج فرهنگ و مسئول برگزاری سوگواره عکس مهر محرم در این مراسم اظهار کرد: در این سوگواره، هزار و 289 قطعه عکس از 261 عکاس از 28 استان کشور با موضوع ماه محرم و آیین‏های عزاداری مردم سراسر ایران اسلامی به دبیرخانه سوگواره ارسال شد.

میثم قدس‏پور افزود: هیئت داوران به سرپرستی استاد افشین شاهرودی، پس از بازبینی مکرر آثار در دو بخش استانی و ملی، 40 عکس شامل 10 عکس از استان سمنان و 30 عکس از 11 استان کشور را شایسته حضور در نمایشگاه عکس مهر محرم دانست.

وی گفت: نمایشگاه عکس مهر محرم در تاریخ 18 آذر ماه با حضور نماینده ولی‏فقیه در استان و امام جمعه سمنان و مسئولان نهادهای فرهنگی استان در فرهنگ‏سرای کومش سمنان افتتاح شد و به مدت یک هفته پذیرای علاقه‏مندان به هنر عاشورایی بود.

مسئول برگزاری سوگواره عکس مهر محرم از ادامه نمایش آثار در نگارخانه خورشید حوزه هنری استان خبر داد و گفت: علاقه‏مندان می‏توانند از روز دوشنبه، 27 آذر ماه تا 4 دی ماه به استثنای روز جمعه از ساعت 16 تا 20 از نمایشگاه عکس مهر محرم در نگارخانه خورشید حوزه هنری استان واقع در سمنان، باغ فردوس، خیابان شهید صفائیان بازدید کنند.

قدس‏پور از برگزاری مراسم اختتامیه و تقدیر از عکاسان برگزیده استانی و کشوری در ایام اربعین حسینی خبر داد.

مسئول برگزاری سوگواره عکس مهر محرم ابراز امیدواری کرد: در طول برگزاری سوگواره، کارگاه نقد و بررسی عکس محرم نیز با حضور اساتید مطرح کشوری برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سمنان، اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، حوزه هنری استان سمنان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری سمنان در اجرای پنجمین سوگواره عکس مهر محرم یاریگر مؤسسه موج فرهنگ بوده‏اند.

انتهای پیام/