به گزارش هنرآنلاین، اسفندیار شهیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان اثر گذاری فیلم های کوتاه در سینما و انتقال مفاهیم دینی به مخاطب افزود: سینما یک رسانه جامع و فرا گیر است که به حوزه های گوناگونی چون مسایل دینی می پردازد.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل بالا بودن مخاطبان این رسانه خاص که دارای ظرفیت های زیادی است می تواند در جامعه بسیار تاثیر گزار است.

وی با تاکید بر فیلم های اثر گذاری که در حوزه دین در جهان ساخته شده است گفت: اغلب فیلم های دینی آثار پر مخاطب و پر فروش جهان هستند و توانسته اند بسیاری از مخاطبان را با معرفت و حقایق دینی آشنا کنند.

شهیدی با بیان اینکه هر پدیده ای که بتواند با تکیه بر نو آوری و ارایه حرف های جدید مفهومی خاص را به مخاطبان منتقل کند گفت: این نکته بسیار حایز اهمیت است و باید بیش از پیش مورد توجه واقع شود.

وی با تاکید بر اینکه مفاهیم دینی باید ظرافت و شناخت کافی به مردم معرفی شود ، افزود: کارگردانان فیلم های دینی باید تلاش کنند با بیانی هنرمندانه در متن اصلی و لایه های داستانی موضوع دین مداری و نیایش را به مخاطبان خود ارایه کنند.

وی با بیان تاثیر بیان هنرمندانه مفاهیم دنی در قالب فیلم گفت: می توان با دستاوردهای مناسب به دست آمده در این حوزه با مخاطب در حین دیدن فیلم به صورت مطلوبی ارتباط برقرار کرد.

شهیدی تصریح کرد: سینما تنها یک رسانه آموزشی و تربیتی نیست که به این موضوع باید بیش از پیش توجه داشت.

وی با بیان اینکه تعادل در ارائه مفهوم و سرگرمی سازی مرز بسیار باریکی است گفت: برگزار کننده جشنواره نماز و نیایش باید با برنامه ریزی درست باعث تولید و نمایش فیلم های ماندگاری در حوزه اشاعه دین مداری بشوند.

پنجمین جشنواره ملی نماز ونیایش به روایت دوربین توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و انجمن سینمای جوانان ایران از 2 تا 5 بهمن ماه در قم برگزار می شود.

انتهای پیام/38