دلبرشهباز در گفت وگو با خبرنگار تجسمی‌هنرآنلاین گفت: مجسمه‌های این دوره مربوط به دوره ای است که سعی می‌کردم تنهایی را تجربه کنم و در این دوران بود که سعی کردم بسیاری از واقیعت‌های زندگی را بپذیرم و با آنها کنار بیایم.

وی افزود: آثاری که پیش از این دوره خلق کردم بیشتر مربوط به جهان خیالی بود که برای خودم ساخته بودم و در آن زندگی می‌کردم جهانی پر از فانتزی و رویا گونه که تفاوت فاحشی با دنیای امروزی ما داشت.

شهباز با بیان این مطلب که پیش از این بیشتر فرشته‌هایی می‌ساختم که نه دردی داشتند و نه در زندگی زخمی‌خورده بودند اما مجسمه‌های اخیر من فرشته‌هایی هستند که زمینی شده اند و مشکلات زندگی را با تمام وجود لمس کرده اند و برای این بتوانم این درد را در ظاهر آنها هم به نمایش بگذارم؛ سوزن‌هایی در قسمت‌هایی از بدن آنها فرو کرده ام، اما این فرشته همچنان رویاهاشان را دارند.

به گفته شهباز؛ "وقتی من و رویاهایم در یک روز گم شدیم" شامل 13 مجسمه که درون جعبه‌های بی رنگ و شفاف در اندازه 35 در 22 در 18 به نمایش گذاشته شده اند.

مجسمه‌های او از 850 هزار تومان تا دو میلیون تومان قیمت گذاری شده اند.

شهبازکه درسه نمایشگاه اخیرش مجسمه‌هایش را درون جعبه گذاشته است و برای آنها فضای شخصی درست کرده است درباره این شیوه به نمایش گذاشتن مجسمه‌هایش می‌گوید: وقتی فرشته‌ها هبوط می‌کنند؛ زمین و زمینی‌ها فضای آنها را محدود می‌کند و بزرگترین محدودیت مکان است.

به گفته او؛ این جعبه‌ها کارهای جدیدی است که در قالب یک چیدمان و درفضایی محدود ارائه می‌شود و برای من فضای این جعبه‌ها با فضای نمایشگاه کلیت کار را می‌سازد.

شهباز درباره تکنیک مجسمه‌های این مجموعه گفت: تکنیکی که من برای ساخت مجسمه‌های این مجموعه به کار بردم ترکیب مواد است و از نظر تکنیکی کارهای این مجموعه با کارهای پیشینم تفاوت چندانی نکرده است و من همواره برای ساخت مجسمه‌هایم از تمام اشیاء ای که دم دست ام باشد بهره می‌گیرم.

دلبرشهباز درنقاشی‌هایش نیزجهانی که با مجسمه‌هایش می‌سازد؛ خلق می‌کند و جهان رویا گونه را می‌توان در نقاشی‌هایش دید.

وی که در زمینه عکاسی نیز فعالیت می‌کند درباره به نمایش گذاشتن عکس‌هایش گفت: پیش از این یک بار عکس‌هایم را در گالری دستان به نمایش گذاشته ام عکس‌هایی گرافیتی بود که از کوچه پس کوچه‌های کشورهای مختلف عکاسی کرده بودم و به نوعی کارهای مردم عادی به حساب می‌امد. در نمایشگاه‌های که پس از این خواهم گذاشت قصد دارم که عکس‌هایی را با موضوع مردم ، مردمی‌که درد دارند به به نمایش بگذارم.

دلبرشهبازمتولد 1357 دانش‌آموخته کارشناس مهندسی پزشکی ازدانشگاه شهید بهشتی تهران و کارشناس ارشد تصویرسازی ازدانشگاه هنر دارد تصویرسازی از دانشگاه هنرتهران است و ازسال 1378 تاکنون درنمایشگاه‌های گروهی و انفرادی بسیاری شرکت داشته است و جوایز بسیاری از جمله جایزه نخست نمایشگاه نقاشان معاصر، شوق نیاز، مسابقه جهانی پوسترسازی ادیان توحیدی را از ‌آن خود کرده است.

شهبازتاکنون نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی را در گالری گلستان، لاله، دی، بنفشه، فرهنگسرای صبا و بی ینال بین المللی هنر معاصر ترکیه، نمایشگاه زنان هنرمند معاصرایران درگالری لندن برپا کرده است .اوهمچنین بیش از20 تحقیق و ترجمه درزمینه هنرمعاصرداشته است.

انتهای پیام/31