به گزارش هنرآنلاین، سید محمد حسینی، وزیر ارشاد، در جمع فرماندهان، پیشکسوتان دوران دفاع مقدس کرمان در مشهد بیان کرد: در دوران تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سعی کردیم ارتباط خوبی با ایثارگران داشته باشیم هر مراسمی که در ارتباط با دفاع مقدس و شهدا برگزار شد ولو در روستایی دور افتاده اگر دعوت کردند حضور پیدا کردیم.

وی از ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس خبر داد و ادامه داد: این خاطرات اگر ثبت و ضبط نشود به فراموشی سپرده می شود بنابراین از دو سال قبل زمینه ای فراهم شد که این خاطرات ثبت و ضبط شود تا به صورت کتاب منتشر شود.

دکتر حسینی با بیان این که از ساخت فیلم های دفاع مقدس حمایت می کنیم گفت: هر استانی که در این زمینه ورود پیدا کرد ما هم حمایت کردیم در همین مشهد فیلم شهید کاوه ساخته شد فیلم شهید برونسی ساخته شد الان فیلم شهید چمران در حال ساخت است نمی شود این ها را نادیده گرفت باید این شخصیت ها به نسل جوان معرفی شوند هر چند فیلم های دوران دفاع مقدس به خاطر تجهیزات و امکاناتی که می خواهد پر هزینه است اما نمی شود کاری نکرد یک فیلم که ساخته می شود نسل جوانی که در جنگ نبوده آشنا می شود و تا حدی پیام منتقل می شود.

وزیر ارشاد افزود: امروز در دنیا از ابزارهای هنری استفاده می شود فیلمهایی که هالیود یا دیگران بر علیه پیامبر یا مسلمانان می سازند و در دنیا تبلیغ می کنند که مسلمانان انسانهای خشنی هستند ما هم باید از همین ابزار استفاده کنیم و با آنها مقابله کنیم.

وی با اشاره به سفر اخیرش به استان خوزستان گفت: در خوزستان سه فیلم از دوران دفاع مقدس در حال ساخت است درباره شهید بهنام محمدی، سردار شهید علی هاشمی و شهید رهبر که در مراحل نهایی است و به بهره برداری خواهد رسید امیدواریم این حرکتها در کرمان نیز آغاز شود.

دکتر محمد حسینی با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از پشت صحنه فیلمی در خصوص دوران کودکی پیامبر بیان کرد: ایشان در این بازدید عنوان کردند در آمریکا جنگ داخلی صورت گرفت بین شمال و جنوب که نه انگیزه الهی داشت و نه افتخار آمیز بود که بعدها از این جنگ 100 هزار کتاب نوشته شد ما باید در خصوص دوران دفاع مقدس خیلی بیشتر از اینها کار کنیم.

وی ادامه داد: در استان کرمان حرکت بسیار خوبی شروع شده است که به تدریج خاطرات دفاع مقدس ثبت و ضبط می شود که این خاطرات هم به صورت کتاب منتشر می شود هم هنرمندان و سینماگران می توانند دستمایه آثار هنری و سینمایی قرار دهند امیدواریم بتواند تاثیرگذار باشد و این حرکتی که آغاز شده سرعت بگیرد و زمان از دست نرود.

عضو کابینه دولت دهم با بیان این که از نظر نظامی باید ایران همیشه قوی باشد گفت: اما قدرت نظامی به تنهایی کافی نیست ما اول انقلاب مگر چه سلاحهایی داشتیم خیلی مجهز نبودیم ولی چون ایمان بود، اعتقاد بود، شهامت بود، رشادت بود این بود که ما را پیروز کرد.

وی افزود: در گذشته شبکه های فارسی زیان و سایر شبکه های بیگانه بیشتر کار سیاسی می کردند ولی الان بیشتر کار فرهنگی و فیلم ها و سریال های سرگرم کننده می سازند و از این طریق می خواهند قدرت ایمان ما را بگیرند.

سید محمد حسینی بیان کرد: شاید تبلیغاتی که در دنیا بر علیه ما می شود بر روی ما و شما اثر نکند اما معلوم نیست روی نسل جوان و فرزندان ما اثرگذار نباشد گاهی اوقات همین تبلیغات آنها را دچار شک و تردید می کند.

وی ادامه داد: الان زمانی است که همه ما باید احساس مسوولیت کنیم؛ دولت، مسوولین، ارگانهای فرهنگی نظام همه باید مانند سالهای دفاع مقدس احساس مسوولیت کنیم اگر در آن زمان ما تنها به ارتش و نیروی نظامی بسنده می کردیم به طور قطع نمی توانستیم از کشور دفاع کنیم تا وقتی که نیروهای مردمی ورود پیدا کردند از پیرزنی که در روستایی دورافتاده هر چه داشت برای جبهه می فرستاد تا کسی که اسلحه به دست گرفت و جنگید الان هم همین حالت وجود دارد و همه باید به میدان بیاییم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه همت کنیم که کاری آغاز شده سریعتر به اتمام برسد همه خاطرات نوشته شود همه اینها سند افتخار کشور ماست و آیندگان باید بدانند. امیدواریم استان کرمان در این دوران جنگ نرم مانند دوران دفاع مقدس درخشش داشته باشد.

وی افزود: وقتی صحبت از جنگ نرم می شود منظور تنها جنگ تبلیغی و رسانه ای و فرهنگی نیست بلکه جنگ اقتصادی هم هست فرقی نمی کند از همه ابزارها دارند استفاده می کنند که ما را به زانو در بیاورند ما هم باید با همان روحیه و همان عزم و اراده کار را دنبال کنیم و به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/38