فضای حاکم بر سینمای ایران و بحث اکران فیلم ها یا عدم اکران آنها بحث اول این روزها می باشد. این اختلافات و جنجال های بر سر عدم اکران برخی از فیلم ها از نوروز امسال شروع شد و تا به امروز گریبانگیر سینمای ایران بوده است. اختلاف های میان سینمای حوزه و شهرداری با شورای صنفی نمایش کماکان ادامه دارد و سینماهای حوزه هنری با ارائه لیست تحریم بعضی از آثار شاخص جشنواره فیلم فجر گذشته از اکران این فیلم ها خود داری کردند و حالا شورای صنفی نمایش در اقدامی تلافی حواله نمایش برای سینماهای آزادی و استقلال را صادر نکردند .

به گزارش هنر آنلاین ، فیلم جدید سامان مقدم قرار بود که در گروه سینمایی استقلال به روی پرده رود اما به دلیل اینکه سینما استقلال سرگروه سینماهای حوزه هنری بود حواله نمایش برای این فیلم صادر نمی شد تا اینکه شورای صنفی نمایش تصمیم گرفت که حواله اکران این فیلم را برای نمایش در گروه استقلال صادر کند.

کاوش : حواله اکران برای استقلال استثنا بود

حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش در این خصوص به خبرنگار هنرآنلاین گفت :

قرار بود که حواله نمایش برای سینما استقلال صادر نشود اما اکران فیلم "یک عاشقانه ساده " در این گروه یک استثنا است . انجمن سینما داران از ما درخواست کردند که حواله اکران این فیلم را صادر کنیم چون قرارداد این فیلم قبل از اتفاقات ثبت شده بوده است و در صورت صادر نکردن حواله نمایش برای این سینما تمامی زیرگروه های این دچار مشکل می شوند و فیلم نخواهند داشت.

او اضافه کرد : ما برای رعایت حال انجمن سینماداران درخصوص این سینما استثنا قائل شدیم و حواله اکران را صادر کردیم.

کاوش در پاسخ به سوال خبرنگار هنرآنلاین در خصوص اینکه چه فرقی است بین سینمای آزادی و استقلال گفت : سینمای آزادی در جریان اکران نوروز تخلف کرده است و فیلم ها را اکران نکرده اما از سوی سینما استقلال تا کنون تخلفی صورت نگرفته است. فرقی میان سینمای استقلال و آزادی نیست و صادر شدن حواله نمایش برای این فیلم و سینما استقلال یک استثنا بود و تا روشن نشدن مواضع صریح و شفاف سینماهای حوزه و شهرداری وضعیت همین است.

خانی : با همکاری شورای صنفی ، به خیر گذشت

سعید خانی پخش کننده فیلم " یک عاشقانه ساده " در ارتباط با اکران این فیلم در گروه سینمایی استقلال به به خبرنگار هنرآنلاین گفت : برای اکران این فیلم گروه استقلال را در نظر گرفته بودیم و این سینما از لحاظ مدیریت و از نظر سالن سینمای استاندارد و قابل قبولی است. شورای صنفی همکاری کرد و این قضیه ختم به خیر شد.

او اضافه کرد : برای اکران آمادگی کامل داریم و کپی های فیلم برای تهران آماده شده است و از صبح چهارشنبه این فیلم در گروه سینمایی استقلال روی پرده می رود.

خانی گفت : کپی فیلم برای ارسال به شهرستان ها شنبه آماده می شود و این فیلم در شهرستان های مشهد ، شیراز، اصفهان و رشت اکران خواهد شد