به گزارش ، پنجمین جشنواره سراسری نماز و نیایش به روایت دوربین از نخستین روزهایی که این جشنواره به صورت ملی فراخوان شد تا پایان مهلت دریافت آثار ارسالی به دبیرخانه تعداد 272 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید.

پس از شمارش قطعی و منسجم کردن آثار ارسالی به دبیرخانه، فیلم‌نامه‌های ارسالی در دو بخش آزاد و ویژه تفکیک شد.

آثار ویژه که برای این بخش از جشنواره در نظر گرفته شده «اقتباس ادبی از متون کهن ایرانی و اسلامی - قصص قرآن و احادیث و روایات» را تشکیل می‌دهد.

هدف از گذاشتن بخش فیلم نامه‌نویسی در این جشنواره، کشف استعدادهای جوانان در زمینه فیلم‌نامه نویسی است که با توجه به اهمیت این حوزه به عنوان زیرساخت تولید فیلم در چهار شاخه داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی آثار مطلوبی به دبیرخانه ارسال شد.

272 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره نماز و نیایش برای ارزیابی و داوری نهایی با حضور حسن نجاریان، محمود سالاری و تیر داد سخایی که از جمله کارشناسان و فیلمنامه‌نویسان برجسته کشور هستند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این داوران پس از ارزیابی‌های اولیه و داوری نهایی تندیس جشنواره را به همراه مبلغ هفت میلیون ریال به بهترین فیلم‌نامه اهدا خواهند کرد.

دیپلم افتخار جشنواره به همراه مبلغ پنج میلیون ریال به نفر دوم و لوح تقدیر جشنواره با مبلغ سه میلیون ریال به نفر سوم اهدا خواهد شد.

هیئت داوران در بخش ویژه تندیس جشنواره و مبلغ هفت میلیون ریال جایزه نقدی را به اثر برتر این بخش اختصاص می‌دهند.

تیرداد سخایی که یکی از اعضای هیئت داوران را تشکیل می‌دهد متولد دزفول و کارشناس هنرهای دراماتیک بوده و وی عنوان مدرس دانشکده صدا و سیما و کارشناس مسئول امور سینمایی ارشاد استان تهران است.

این هنرمند برجسته ترجمه کتاب راز قطعه سرخ و چاپ کتاب‌های آموزشی فیلم‌نامه‌نویسی و نگارش فیلم‌نامه را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.

حسن نجاریان نیز از دیگر داورانی است که فیلم‌نامه‌های ارسالی به جشنواره سراسری نماز و نیایش را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

این هنرمند برجسته در تهران متولد شده و در مقطع کارشناس سینما با گرایش فیلم‌نامه نویسی تحصیل کرده است.

وی به عنوان مدیر صحنه، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز فعالیت شایانی داشته است.

نجاریان اکنون به عنوان قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در این بنیاد مشغول به کار است.

از دیگر داوران بخش فیلم‌نامه جشنواره سراسری نماز و نیایش به روایت دوربین محمود سالاری است.

این هنرمند برجسته کارشناس ارشد رشته ادبیات نمایشی و مدرس دانشگاه بوده و سمت‌هایی از جمله معاون امور دانشجویی دانشکده صدا و سیما و مشاور معاون امور فرهنگی و مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی را در کارنامه اجرایی خود دارد.

پنجمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از دوم تا پنجم بهمن ماه در قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/