به گزارش هنرآنلاین، سید محمد حسینی، وزیر ارشاد، ظهر دوشنبه در کنفرانس خبری که در سالن جلسات منطقه آزاد برگزار شد در زمینه زیرساخت های لازم پس از ارتقای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم به اداره کل گفت: حرکت خوبی در این زمینه آغاز شده که بی تردید با همدلی و همراهی و واگرایی که در مجموعه مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی و منطقه آزاد و وزارتخانه وجود دارد شاهد موفقیت های بیشتری خواهیم بود.

وی در ادامه به اعتبارهای لحاظ شده در بخش های سخت افزاری و نرم افزاری با تدابیری که در مسائل فرهنگی و هنری شهرستان اندیشیده شده، اشاره کرد.

یکی از خبرنگاران با اشاره به ظرفیت های قشم جهت برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری از برنامه های وزارتخانه در این مورد پرسید که حسینی در پاسخ گفت: از افتخارات دولت دهم، بنیانگذاری جشنواره بزرگ خلیج فارس است که امسال هم در نوروز و اوایل سال 92 شاهد برپایی این برنامه ها خواهیم بود.

حسینی با بیان اینکه مقدمات کار فراهم شده، معتقد است که این برنامه منحصر به یک نشست و یا مراسم نباشد و با مشارکت استان های دیگر و توسعه بخشی، در زمینه های مختلف کارهای خوب و متنوعی صورت بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در جزیره قشم توانایی و ظرفیت های زیادی وجود دارد که قطعا از این پتانسیل ها استفاده خواهد کرد.

حسینی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص معرفی فرهنگ جزیره، در سطح کلان گفت: هفته های هنری استان ها، در تهران برگزار می شود که حرکت ارزشمندی است و مورد توجه قرار گرفته است. مردم ما با این رنگین کمان و تنوعی که از فرهنگ ها و آداب و سنن در جای جای کشور وجود دارد آشنا می شوند و این، اقدام ارزشمندی است.

وزیر ارشاد از آمادگی وزارتخانه جهت حمایت از برگزاری هفته های هنری هرمزگان و به طور خاص جزیره قشم اعلام کرد و پیگیری آن را به مدیریت وِیژه فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم سپرد.

انتهای پیام/38