به گزارش هنرآنلاین، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر با اعلام این خبر گفت: پیرو فراخوان این سوگواره که اواسط مهرماه سال جاری به مناسبت بزرگداشت ایام محرم منتشر شد، 650 اثر از 82 عکاس 5 استان بوشهر،‌ هرمزگان، فارس، یاسوج و خوزستان به دبیرخانه سوگواره عکس عاشورا ارسال شد که بیشترین عکس‌های دریافتی مربوط به استان خوزستان بوده است.

وی با بیان اینکه حسین جلودار، بابک کاظمی و حسن غفاری، داوری سوگواره عکس عاشورا را بر عهده داشتند، عنوان کرد: هیات داوران پس از رویت 66 تک عکس و دو مجموعه شامل 11 قطعه عکس در دو روز گذشته در دو بخش مستند و خلاقه،4 عکاس در بخش مستند و 1 عکاس در بخش خلاقه را به عنوان صاحبان آثار برتر معرفی کردند.

سپهر افزود: زمان اعلام اسامی برگزیدگان و برپایی افتتاحیه نمایشگاه عکس عاشورایی "سفینه‌النجاه"، شنبه 2 دی‌ماه است. نمایشگاه آثار به مدت یک ماه در موزه هنرهای معاصر اهواز دایر خواهد بود.

سومین سوگواره منطقه‌ای عکس عاشورا (سفینه النجاه) از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و موزه هنرهای معاصر اهواز، با همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و انجمن هنرهای تجسمی با هدف اشاعه و اعتلای فرهنگ و هنر دینی، شناسایی و معرفی هنرمندان مستعد و خلاق و توجه به تجربه‌های تصویری هنرمندان جوان، پرداختن به هنرهای نمادین و آئین‌ها و نمایش‌های مذهبی و ایجاد زمینه مناسب برای ارتباط فرهنگ و تبادل تجارب هنری برای نخستین بار به صورت منطقه‌ای در سطح 5 استان برگزار می شود.

انتهای پیام/38