به گزارش هنرآنلاین، سید محمد پژمان شهردار مشهد عصر روز گذشته در نشستی که با حضور هنرمندان تئاتر مشهد در فرهنگسرای کودک و آینده پارک کوهسنگی برگزار شد حضور یافت و در آن خانواده تئاتر مشهد با شهردار این کلان‌شهر بحث و تبادل نظر کردند.

هادی مظفری مدیر امور هنری شهرداری مشهد در ابتدای این نشست با تاکید بر قدر دانستن جایگاه پیشکسوتان گفت: شهرداری مشهد از سال 1387 تلاش کرد به اجراهای عمومی تئاتر کمک کند در حالی که ما نه متولی این کار هستیم و نه اجازه آن را داریم.

وی ادامه داد: شهرداری به این دلیل این کار را کرد که آثار خوب شما بر روی صحنه برود و مردم این شهر نیز ارتباط خوبی با تئاتر پیدا کنند و حاصل این همکاری انتخاب شهرداری مشهد در اردیبهشت سال 90 به عنوان بهترین حامی تئاتر بود.

مظفری تصریح کرد: اکنون باید یک بار دیگر ساز و کارها را بررسی کرد زیرا می‌توان چراغ تئاتر این شهر را بیشتر از این روشن کرد.

در ادامه محمدعلی لطفی، پیشکسوت تئاتر مشهد اظهار کرد: اگر تشکیلات دولتی به تئاتر کمک نکند، چراغ این هنر خاموش می‌شود و به همین دلیل حمایت‌های شهرداری باید ادامه پیدا کند و امکانات بیشتری در اختیار اهالی تئاتر قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدامات هنری شهرداری مشهد گفت: شهر با این دیدگاه هنری به یک گالری نقاشی تبدیل شده است و هر جا که نگاه می‌کنی یک اثر هنری وجود دارد. لطفی همچنین خواستار کمک شهرداری مشهد در زمینه تامین سالن برای اجرا و تمرین تئاتر شد.

علی آزادنیا، یکی دیگر از پیشکسوتان تئاتر مشهد در ادامه این نشست اظهار کرد: از فعالیت چنین شهردار هنردوستی بر خود می‌بالیم و به راستی فعالیت‌های هنری شهرداری مشهد ستودنی است.

وی خطاب به شهردار مشهد ادامه داد: گوشه‌ای از زیبایی این شهر را به تئاتر بدهید و دست حمایت خود را از سر اهالی تئاتر برندارید.

وی از نبود سالن تئاتر به عنوان یکی از مهمترین مشکلات تئاتر‌ها یاد کرد و گفت: سالن‌های بیشتری باید در اختیار هنرمندان قرار بگیرد و از شهردار مشهد می‌خواهم که کمکش را از ما دریغ نکند.

آزادنیا همچنین خواستار کمک شهرداری مشهد در زمینه مسکن هنرمندان شد و افزود: در زمینه تبلیغات اجراهای تئاتر مشکل داریم و از بابت تبلیغات بر روی بیلبوردها در مضیقه هستیم.

رضا حسینی، دیگر هنرمند فعال در عرصه تئاتر نیز در این نشست گفت: تئاتر مترادف است با معنویت، اندیشه و هنر و در واقع ملتی که تئاتر نداشته باشد، فرهنگ ندارد.

وی به فعالیت‌های تئاتر در دیگر نقاط دنیا اشاره کرد و افزود: دنیا به تئاتر اهمیت داده و آن را جزئی از فرهنگ می‌داند، تئاتر جمع هنرهای مختلف و در حقیقت مادر هنرهاست و چنین هنری در جوامع دیگر ارزش زیادی دارد.

حسینی در بیان مهم‌ترین مشکل تئاتر اظهار کرد: متاسفانه این هنر جزو ضرورت‌های فرهنگی ما قرار نگرفته و تا جزو ضرورت‌ها نشود، مشکل خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که برای زیبایی شهر هزینه می‌شود، برای سبزی اندیشه‌ها هم باید هزینه کنیم.

این هنرمند مشهدی با بیان اینکه تئاتر باید برخاسته از جامعه باشد، اضافه کرد: ما سربازان فرهنگی در راستای رسالت‌های خود کار می‌کنیم و بدون اعتبار هم به فعالیت خود ادامه خواهیم داد چون این رسالت بر روی دوش ما قرار دارد.

وی از کمبود سالن تئاتر در شهر مشهد گلایه کرد و گفت: وقتی تئاتر باری به هر جهت باشد، دیده نمی‌شود و این در حالی است که وقتی تئاتر داشته باشیم، همه چیز داریم.

حسینی خطاب به شهردار مشهد عنوان کرد: به تئاتر برای بقای فرهنگی شهر کمک کنید و خوشحالم که ما و شما زبان مشترک هنری نداریم.

وی تصریح کرد: اهالی تئاتر انسان‌های بلند طبع و بامتانتی هستند و اگر صحبتی از مادیات می‌شود، برای خودمان نیست و در هر شرایطی کار خواهیم کرد.

این هنرمند تئاتر تاکید کرد: برای اینکه در شهر فرهنگ داشته باشیم، باید تئاتر فعال باشد.

انتهای پیام/