به گزارش هنرآنلاین، سید محمد حسینی، جشنواره خلیج فارس را یکی از مهم ترین فعالیت های فرهنگی - هنری کشور با رویکرد دفاع از هویت ملی و میهنی دانست و افزود: استان هرمزگان به خوبی نشان داده است که میزبان شایسته ای برای این رویداد مهم فرهنگی - هنری کشور است.

وی افزود: ضرورت دارد همه دستگاه ها و نهادهای استانی و ملی جهت برگزاری با کیفیت جشنواره خلیج فارس متحد و هم صدا شوند که در این راستا نیازمند تدبیر و تقسیم وظایف جهت افزایش کیفیت جشنواره هستیم.

حسینی از تجمیع جشنواره های موضوعی خلیج فارس در کشور خبر داد و بیان کرد: مدیریت واحد جشنواره های خلیج فارس می تواند باعث اثر گذاری بیشتر و افزایش کیفیت شود.

وزیر ارشاد در پایان خواستار استقرار هر چه سریع تر دبیرخانه جشنواره در هرمزگان و برگزاری مستمر جلسات شورای سیاست گزاری شد و بیان کرد: مشارکت تمامی ارگان ها و سازمان ها در برگزاری جشنواره خلیج فارس ضرورت دارد.

در ادامه استاندار هرمزگان نقش جشنواره خلیج فارس را در تثبیت هویت ملی و تاریخی مردم ایران و معرفی آن به جهانیان بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: این جشنواره باید در دو بخش مذهبی و ملی برگزار شود و راه اندازی دبیرخانه دائمی آن می تواند سر آغاز تحولی شگرف در این حوزه باشد.

ابراهیم عزیزی افزود: باید از ارزش های این سرمایه عظیم تاریخی و جغرافیایی را دریابیم تا بتوانیم ثمرات آن را به نسل های آتی منتقل سازیم و لازمه آن پرداختن به ابعاد گوناگون و متنوع خلیج فارس با استفاده از ابزار و قالب های مختلف است.

وی جشنواره بین المللی فرهنگی - هنری خلیج فارس و همایش امام سجاد(ع) را از ارزشمند ترین برنامه های فرهنگی _ هنری هرمزگان دانست و گفت: این دو رویداد با رویکرد های ملی و مذهبی می تواند نتایج بسیار مطلوبی را برای آینده در بر داشته باشد.

در پایان، همایون امیرزاده مسئول دبیرخانه جشنواره فرهنگی - هنری خلیج فارس بیان کرد: جشنواره بین المللی خلیج فارس یادگار ارزنده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: جلسات منظم دبیرخانه و شورای سیاست گزاری جشنواره به صورت منظم و مستمر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/38