به گزارش هنرآنلاین، سید محمد حسینی ضمن تأکید بر اهمیت این رویداد بزرگ در استان هرمزگان گفت: با إرتقای سطح همایش امام سجاد(ع) به کنگره باید دبیرخانه دائمی آن در استان و شورای سیاست گزاری در تهران با حضور اندیشمندان، هنرمندان برجسته و روحانیون حوزه علمیه تشکیل، اهداف و چهارچوب وظایف آن تدوین و تبیین شود.

وی افزود: با کنگره شدن همایش امام سجاد(ع) توجه به جنبه های علمی آن باید در اولویت قرار گیرد و در کنار آن برنامه های مختلفی هم چون شب شعر امام سجاد(ع) ، شعر آیینی، خوشنویسی، دعای امام سجاد(ع) و سایر ظرفیت های هنری و فرهنگی استفاده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: زندگی حضرت امام سجاد(ع) دارای سجایا و ابعاد مختلفی است که با برنامه ریزی اصولی و علمی می توان در قالب حمایت از پژوهشگران و نویسندگان موارد مورد نظر را إحصاء و در قالب های مختلف فرهنگی و هنری منتشر کرد.

حسینی بیان کرد: ترجمه صحیفه سجادیه به زبان های مختلف آغاز شده است و می طلبد از زحمت کشان این عرصه و صاحبان آثار مرتبط با امام سجاد(ع) در حوزه تألیف، تدوین و پژوهش، پس از شناسایی تقدیر به عمل آید و امید داریم با این اقدامات، کنگره امام سجاد(ع) به برنامه های وزین و گسترده هم چون جشنواره امام رضا(ع) تبدیل شود.

وی یاد آور شد: استان هرمزگان از ظرفیت و قابلیت های بسیار خوبی در حوزه فعالیت های دینی و اعتقادی برخوردار است و برنامه ریزی چنین برنامه هایی می تواند باعث ایجاد وحدت و هم گرایی گروه های مختلف در سطح استانی، ملی و بین المللی شود.

در ادامه نشست استاندار هرمزگان به ظرفیت های بسیار خوب جهت عمق بخشی به کنگره امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: این فرصت معنوی می تواند برکات و ثمرات بسیار زیادی برای هرمزگان و کشور در بر داشته باشد و هرمزگان از تمام فرصت های خود برای برگزاری مطلوب این رویداد استفاده خواهد کرد.

ابراهیم عزیزی ضمن ابراز خرسندی از إرتقای سطح همایش به کنگره افزود: اگر پایه های یک فعالیت فرهنگی به درستی و دقت گذاشته شود می تواند برای سال های متمادی با حمایت های عمومی و مردمی برگزار شود و معتقد هستیم باید تمام مراحل کار با مطالعه و بررسی همه جوانب صورت گیرد.

دوّمین همایش بین المللی امام سجاد(ع) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس شروع به کار کرد.

انتهای پیام/38