محمد دشت گلی، دبیر اجرایی جشنواره بصیرت، درباره روند فعالیت‌ها در یادواره تجلی بصیرت به خبرنگار تجسمی‌هنرآنلاین گفت: در حال حاضر جشنواره بصیرت در چند بخش تجسمی، موسیقی و تئاتر در حال برگزاری است. در بخش هنرهای تجسمی‌شنبه 25 آذرماه نتیجه نهایی داوری آثار به طور رسمی‌آعلام می‌شود و این آثار به مدت یک ماه در موزه هنرهای معاصر به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ورک شاپ نقاشی گفت: در بخش نقاشی، 5 دی ورک شاپی در موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود و علاقه مندان در این بخش حضور پیدا می‌کنند.

دبیر اجرایی جشنواره بصیرت در ادامه افزود: در بخش عکس هم قرار است بخشی از کارهایی که امکان تکثیر دارند را به مراکز چند استان ارسال کنیم تا در ایام دی ماه نمایشگاهی با موضوع بصیرت داشته باشند. همچنین منتخبی از عکس‌های یادواره سال گذشته در یکی از گالری‌های تهران به نمایش در می‌آید.

دشت گلی با تاکید بر اینکه هنوز داوری آثار به طور کامل به پایان نرسیده است گفت: با توجه به اینکه هنوز تمام آثار ارزیابی نشده اند نمی‌توان قضاوت دقیقی از این آثار داشت اما آنچه را که تا این لحظه می‌توان گفت این است که به نسبت سال گذشته تعداد بیشتری از هنرمندان از یادواره بصیرت استقبال کردند. تصور می‌کنم هنرمندان بخش تجسمی‌ توجه و دقت بیشتری نسبت به بصیرت و حماسه 9 دی دارند و تاثیرگذاری هنرهای تجسمی‌ با توجه به گستردگی و نمایش آن در موزه هنرهای معاصر و مراکز استان‌هاست بیشتر خواهد بود.

وی افزود: خوشبختانه روند پیشبرد امور در یادواره امسال رضایت بخش بوده و طبق برنامه انجام شده است جز بخش موسیقی که آن طور که انتظار می‌رفت استقبال نشده است. از این رو قرار است مدیرعامل موسسه ارکست‌ها کاری را تا پایان دی ماه آماده کنند و اجرا داشته باشند و قطعه ای هم ساخته و رونمایی می‌شود.

دشت گلی در باره بخش تئاترهم گفت: بخش خیابانی در 17 استان با 150 گروه انجام شود. همچنین در تعدادی از دانشگاه‌های استان‌های مختلف بخش صحنه ای و نمایش نامه خوانی در حال بازخوانی است که تا شنبه نتایج نهایی اعلام می‌شود. نمایش نامه خوانی از 6 تا 8 دی ماه در یزد خواهد بود. بخش صحنه ای هم در تنکابن برگزار می‌شود که البته تاریخ دقیق آن هنوز اعلام نشده است. قرار است با همکاری بنیاد ادبیات نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی بخش نمایش نامه نویسی برگزار شود و این بخش با توجه به اینکه زمان بیشتری دارد احتمالا تا اواخر بهمن کشیده می‌شود.

وی در پایان گفت: 12 دی ماه مراسم اختتامیه یادواره در تالار وحدت برگزار می‌شود.

دومین دوره یادواره هنری تجلی بصیرت با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌استان‌های کشور در بخش‌های موسیقی، هنرهای تجسمی‌و هنرهای نمایشی برگزار می‌شود.

در بخش هنرهای تجسمی، چهار رشته هنری کاریکاتور، نقاشی، تصویرسازی، و پوستر در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود. بخش هنرهای تجسمی‌در تهران و شهرستان‌ها فعالیت خود را به طور جدی و با مشارکت مستمر شهرستان‌هایی از جمله یزد وآذربایجان به انجام می‌رسانند.

انتهای پیام/31/34