به گزارش هنرآنلاین، سیدمحمد حسینی روز دوشنبه در دوّمین همایش بین المللی امام سجاد(ع) که در بندرعباس برگزار شد ضمن قدردانی از دست اندرکاران برپایی این همایش، آن را فرصت مغتنمی برای شناخت و تبین شخصیت امام سجاد (ع) و آموزه های و معارف ناب اسلامی دانست.

وی به اقدامات خوب و تأثیرگزار وزارت ارشاد برای ترویج و نشر معارف اسلامی در سراسر دنیا اشاره کرد و گفت: امروز مردم دنیا تشنه فرهنگ غنی اسلام و فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی هستند که نیاز است با استفاده از ظرفیت های مختلف و ابزار فرهنگی وهنری دراین زمینه تلاش گسترده ای صورت گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هم چنین درادامه به عظمت صحیفه سجادیه اشاره و دعاهای موجود در آن را دریایی از اسرار، حقایق و عظمت پروردگار شناخت نبوت، معاد، امامت و جایگاه قرآن برشمرد.

حسینی افزود: دعای امام سجاد (ع) مضامین و مفاهیم بالایی دارد که انسان با مطالعه آن متحول به ژرفای عظمت پروردگار و هر آن چه در عالم وجود دارد، خواهد شد.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به نهضت ترجمه در کشور اشاره کرد وگفت: برای ترجمه صحیفه سجادیه به زبان های مختلف دنیا حرکت خوب و جدی آغاز شده تا مردم دنیا با معارف ناب اسلام آشنا شوند.

به گفته وی امروز که دشمنان اسلام و مسلمانان با استفاده از ماهواره و ابزارهای مختلف به ویژه هنر در صددند بحث اسلام هراسی و چهره ای خشن از مسلمانان به دنیا ارائه کنند ما نیز باید با استفاده از همه ظرفیت ها و ابزار فرهنگ وهنر درمقابل ضمن تبیین واقعیات در ترویج معارف اسلامی تلاش شود.

عضو کابینه دولت دهم به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب، قرآن و هفته های فرهنگی در سایر کشورها اشاره کرد و گفت: مصمم هستیم در مناسبت های مختلف معرفی، ارائه وآشنا کردن همگان با کتب اسلام را در اولویت کارها باشد.

حسینی در خاتمه با اعلام این که حمایت می کنیم این همایش به کنگره بین المللی امام سجاد (ع) تبدیل شود، ابراز امیدواری کرد با مجموعه اقدامات به عمل آمده و با تلاش گسترده این همایش هرچه باشکوهتر برگزار شود.

دوّمین همایش بین المللی امام سجاد(ع) روز دوشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار، نماینده ولی فقیه و امام جمعه هرمزگان و جمعی از میهمانان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار شد.

انتهای پیام/38