به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، نمایشگاه های تجسمی هفته جاری استان های کشور به شرح زیر است:

نمایشگاه نقاشی عیسی جنگانی در بندرعباس

عیسی جنگانی از اساتید برجسته هنرهای تجسمی استان هرمزگان است که تا کنون هنرمندان بسیاری را تحویل جامعه هنری داده است.

برگزاری این نمایشگاه پس از سال ها می تواند باب خوبی را جهت معرفی آثار هنرمندان هنرهای تجسمی و ایجاد فضای بحث و تبادل نظر ایجاد کند.

ایجاد ارتباط بین نسل گذشته و نسل جدید هنرهای تجسمی و آشنا نمودن مردم با بهترین های این حوزه از اهداف برگزاری نمایشگاه بوده است و در آینده نیز آثار سایر اساتید این حوزه به نمایش گذاشته خواهد شد.

تابلوهای ارائه شده در این نمایشگاه منتخب آثار بین سال های 81 تا 91 می باشند که 20 عدد آن جهت نمایش در این نمایشگاه انتخاب شده است.

از آثار ارائه شده در این نمایشگاه دو اثر آن برای دو سالانه نقاشی کشور انتخاب شد و سایر آثار نیز در نمایشگاه های مختلف به نمایش درآمده است.

گیلان میزبان نمایشگاهی گروهی

در این نمایشگاه، آثار شش نفر از دانشجویان دانشگاه گیلان و مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد یک رشت به نمایش گذاشته می شود.

آمنه برزگر، زینت پروانه، مریم محمدی، ساناز زمانی، ندا عباسی و فیروزه محمدزاده دانشجویانی هستند که با همراهی استادشان "مرضیه تراجی" اقدام به برپایی این نمایشگاه کرده‌اند.

نمایشگاه تصویرگری پیش گفته از 18 الی 23 آذرماه جاری، صبح ها از ساعت 10 تا 12 و عصرها از ساعت 17 تا 19 پذیرای عموم علاقمندان است.

دومین نمایشگاه جمعی هنرمندان انجمن هنرهای تجسمی میانه

در این نمایشگاه بیش از 67 اثر انتخاب شده از تعداد 124 اثر ارسالی به انجمن هنرهای تجسمی توسط 25 نفر هنرمند در رشته های نقاشی، طراحی، کاریکاتور، نگارگری وتصویر سازی، تذهیب ارائه شده است.

مسن ترین هنرمند شرکت کننده در این نمایشگاه حاج اسداله هاشمی با 87 سال سن با دو اثر به تاریخ های 1328 و 1338 و کم سن ترین هنرمند شرکت کننده سیدحسام الدین محفوظی 12 ساله در رشته کاریکاتور است.

نمایشگاه یاد شده تا 23 آذرماه جاری، همه روزه از ساعت 10 صبح الی 14 جهت بازدید علاقمندان و هنرجویان است.

نمایشگاه نقاشی و عکس عاشورایی در بیرجند

در این نمایشگاه بالغ بر 32قطعه عکس از سه هنرمند عکاس بیرجند در دو بخش اجرای نقاشی بزرگ عاشورایی و بخش مراسم عاشورا در اطراف نقاشی بزرگ عاشورایی به نمایش گذاشته شده است.

اندازه این نقاشی 14 مترمربع است و12هنرمند استانی و سه هنرمند خارج از استان این نقاشی بزرگ عاشورایی را به صورت فتومدیا همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی به تصویر کشیدند.

این نمایشگاه از 18لغایت 24 آذرماه جاری به روی علاقمندان به هنر دایر خواهد بود.

نمایشگاه پوسترهای عفاف و حجاب در سرپل ذهاب

در این نمایشگاه آثار ارزنده و آموزنده ای تهیه و نصب شده است که علاوه بر فضای گرافیکی و تصویری زیبا ، دارای پیامهای آموزنده ای نیز هستند.

هدف از برگزاری این نمایشگاه را آگاهی بخشیدن به بانوان جامعه و پیامهایی که باید بانوان در زمینه حجاب و عفاف در مورد آن آگاهی داشته باشند.

این نمایشگاه خود یک کار مناسب در زمینه امر به معروف و نهی از منکر است و در واقع شیوه ای از امر به معروف و نهی از منکر به شکل تصویر در جامعه در حال اجرا است.

با توجه به برنامه ریزی اداره کل ارشاد استان قرار است این نمایشگاه هر ماه در یک شهرستان برگزار شود.

نخستین نمایشگاه عکس محرم در جزیره هرمز

این نمایشگاه عکس به همت نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری دفتر امام جمعه و نماینده سازمان تبلیغات اسلامی به مدت 10 روز در محل نگارخانه موزه گلزار شهدای گمنام جزیره، جنب قلعه پرتغالی‌ها برپا شد.

در این نمایشگاه عکس‌هایی از آداب، رسوم و آیین‌های عزاداری هرمز از قدیم تا کنون به نمایش گذاشته خواهد شد و کسانی که علاقمند به حضور در این نمایشگاه هستند می‌توانند آثار خود را تا پایان آذرماه به نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره هرمز ارسال کنند.

سرپرست نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره هرمز زمان برگزاری نمایشگاه را 13 تا 23 دی ماه اعلام و بیان کرد: در این نمایشگاه 60 اثر برگزیده به نمایش در می‌آید و از طریق نظر سنجی از مردم، برترین‌ها انتخاب و در مراسم اختتامیه (23 دی ماه) از آنها تقدیر به عمل خواهد آمد.

سلامتی اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی عکاسی و پخش کلیپ‌های مختلف از آیین‌های عزاداری جزیره هرمز از جمله برنامه‌های بخش جنبی نمایشگاه است.

نمایشگاه تصویر سازی در ملایر

در این نمایشگاه بیش از 20 اثر تصویرسازی در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است.

این نمایشگاه از 18 تا 23 آذر ماه جاری در مجتمع فرهنگی هنری ملایر از ساعت 8 تا 14 آماده بازدید است.

نمایشگاه عکس هنرمند نیمه نابینای کازرونی

نمایشگاه عکس انفرادی آثار سلما خبیر ، روز گذشته در نگارخانه پرنیان با حضور معرف رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون و علاقمندان به هنر عکاسی افتتاح شد.

از نکات قابل توجه در این نمایشگاه، تیزهوشی و دقت نظر و همچنین خلاقیت هنری این هنرمند نابینا است که توجه هر بازدیدکننده ای را در خلق آثارش به خود جلب می کند.

این نمایشگاه که شامل 23 اثر هنری با تکنیک رنگی و فتومونتاژ است به مدت یک هفته در نگارخانه پرنیان جهت بازدید عموم دائر خواهد بود.

انتهای پیام/38