به گزارش هنرآنلاین، سید محمد حسینی بیان کرد: صحیفه سجادیه مهم ترین منبع و مأخذ درخصوص اندیشه های متعالی امام سجاد(ع) می باشد و کلام زیبا و آسمانی امام سجاد(ع) هر انسانی را مجذوب خود می کند و ضرورت دارد در جهت معرفی و شناساندن این اثر ارزشمند و استفاده کاربردی در ابعاد مختلف زندگی برنامه ریزی گسترده تری صورت گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگاه استان هرمزگان را به لحاظ فرهنگی در منطقه بسیار مهم دانست و گفت: دشمنان از طریق رسانه هایی همچون ماهواره، فضای مجازی و ... شبهاتی را در مورد اسلام و ائمه اطهار (س) مطرح می کنند که برگزاری برنامه هایی هم چون همایش امام سجاد(ع) می تواند نقش مهمی در برطرف کردن این شبهات و تنویر افکار عمومی داشته باشد.

حسینی خاطر نشان کرد: با توجه به این که امسال با کمبودهای اعتباری مواجه هستیم اما اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزایش برنامه های فرهنگی، دینی و اعتقادی است و برگزاری همایش امام سجاد(ع) در همین راستا صورت گرفته است و در پایان همین هفته نیز در مشهد جشنواره قرآنی مدهامتان برگزار می گردد و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی تمرکز زدایی از برنامه های فرهنگی و هنری را از اهداف مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و افزود: هم اکنون شاهد برگزاری برنامه های مختلف ملی و بین المللی در استان های مختلف و به ویژه مناطق مرزی کشور هستیم و این امر باعث توانمند شدن استان ها، إرتقاء سطح فرهنگ عمومی و بهره مندی عموم مردم از برنامه های فاخر فرهنگی و هنری شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر استفاده حداکثری از توانمندی و استعداد هنرمندان در برنامه های مختلف تأکید کرد و گفت: هنرمندان، شاعران، نویسندگان، فیلم سازان، نقاشان و ... بهترین ظرفیت برای گسترش ابعاد مختلف و به ویژه ائمه اطهار (س) هستند و در این راستا همه مدیران و متولیان فرهنگی در سراسر کشور باید حمایت همه جانبه از هنرمندان را در دستور کار خود قرار دهند.

حسینی به دیگر برنامه های خود در سفر به استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: کلنگ زنی مجموعه فرهنگی - هنری، مصلی قدس و یک مسجد در جزیره قشم انجام می پذیرد که اعتبار لازم برای این سه پروژه تا حدود زیادی تأمین شده است.

وزیر ارشاد به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه دوّمین همایش بین المللی امام سجاد(ع) شب گذشته وارد استان هرمزگان شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مدیران و اهالی رسانه و مطبوعات قرار گرفت.

انتهای پیام/38