به گزارش هنرآنلاین، هاشم میرزاخانی گفت: با توجه به جذابیت و قابلیتی که فیلم کوتاه دارد و می‌تواند در حداقل زمان ممکن پیام خود را به مخاطب منتقل نماید لذا با شروع نمایش آن در شبکه‌های سیما و همچنین ورود آن به شبکه نمایش خانگی مخاطبین خود را خواهد یافت و شاهد روزی خواهیم بود که تمامی شبکه‌ها اقدام به نمایش فیلم کوتاه نمایند. مدیرعامل انجمن به توافق انجام شده با شبکه نمایش اشاره کرد و ادامه داد: براساس توافق انجام شده بین انجمن سینمای جوانان ایران و شبکه نمایش از این پس فیلم‌های کوتاه تولیدی انجمن سینمای جوانان ایران در کنار سایر آثار کوتاه فیلمسازان برای نمایش عمومی به شبکه نمایش می‌روند.

وی در ادامه توضیح داد: فیلم‌های کوتاه تا 15 دقیقه در برنامه کلاکت به تهیه کنندگی پژمان لشکری پور روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت 30 : 20 در این شبکه به نمایش در می‌آید و تکرار آن نیز روز بعد به ترتیب در دو نوبت و ساعت 30 :10 و 30 : 14 از همان شبکه به نمایش در خواهد آمد که با توجه به ساعت مناسب نمایش دو بار تکرار موجبات رضایت علاقه مندان به این حوزه را فراهم خواهد نمود.

رئیس هیئت مدیره انجمن خاطرنشان کرد: نمایش فیلم کوتاه در دو سال اخیر در سینما سپیده و پردیس سینما آزادی تهران آغاز شده بود، اما به دلایل مختلف مانند ساعت نمایش و یا دوری و امکانات تردد فیلمسازان مورد استقبال مطلوب فیلمسازان قرار نگرفت لذا در صدد بر آمدیم تا با انتخاب مکانی مناسب به عنوان پاتوق فرهنگی نمایش فیلم کوتاه و جمع شدن اهالی فیلم کوتاه در کنار هم با امکان نقد و بررسی آثار فضای تازه‌ای را برای این موضوع ایجاد و تجربه نماییم که در حال گفت و گو با مسئولین مربوطه هستیم و ان شا ا.. به زودی خبر آن اعلام خواهد شد.

میرزاخانی از تهیه دو مجموعه لوح فشرده از آثار فیلمسازان برگزیده فیلم کوتاه همزمان با برگزاری بیست و هفتمین و بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در فاصله سالهای 1390 و 1391 بود که سبب شد تا آثار کوتاه برگزیده در اختیار علاقه‌مندان به این حوزه قرار گیرد، گفت: به زودی مجموعه آثار فیلمسازان فیلم کوتاه به شکل گسترده تر در اختیار شبکه‌های نمایش خانگی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه اعلام کرد: واحد بازرگانی انجمن آمادگی دارد تا فیلمسازانی که مایل به ارائه آثارشان به شبکه نمایش هستند به این شبکه متصل نماید.

فیلم کوتاه "پشت خاکریز" به کارگردانی مرضیه عباس اوغلی، "به رنگ چادر مادرم " ساخته زهرا کاظمی و "بند ناف" مجید غلامرضایی و محمدرضا صادقی به ترتیب آثاری هستند که طی هفته جاری از سه شنبه تا پنجشنبه به نمایش در خواهند آمد.

پایان پیام/