به گزارش هنرآنلاین، خسرو بیات با اعلام این خبر گفت: 996 نفر از اعضای این صندوق و افراد تحت تکفل آنها در استان بیمه شده اند و 300 نفر از هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران عضو صندوق نیز از مزایای بیمه تکمیلی صندوق استفاده می کنند.

بیات ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان سالانه مبلغ 144 میلیون تومان به عنوان تسهیلات حمایتی برای حق بیمه هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران و خانواده های آنها پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه 600 نفر از اعضای این صندوق در همدان از کارت عضویت برخوردارند، اضافه کرد: به تازگی کارت عضویت 400 نفر از اعضای صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان و نویسندگان همدان صادر شده است و 245 نفر نیز برای عضویت در این صندوق تکمیل پرونده و معرفی شده اند.

به گفته بیات هنرمندان رشته های تئاتر، سینما، موسیقی، تجسمی، شعر و ادبیات، فعالان قرآنی و خبرنگاران می توانند از مزایای صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان و نویسندگان بهره مند شوند.

وی در خصوص تسهیلات پرداختی در قالب وام به اعضای صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان و نویسندگان گفت: تاکنون 585 نفر از وام های بدون بهره با اقساط بلند مدت صندوق به مبلغ یک تا 3 میلیون تومان بر اساس امتیازبندی های انجام شده بهره مند شده اند و برای 120 متقاضی وام تشکیل پرونده شده است.

انتهای پیام/