به گزارش هنرآنلاین، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هدف از برگزاری این نشست را راه اندازی اتاق فکر فعالیتهای فرهنگی و هنری بیان کرد و گفت: با راه اندازی این اتاق فکر و استفاده از نظرات کارشناسان و پیشکسوتان در عرصه های مختلف هنری، ادبی و دینی می توانیم چشم انداز قابل توجهی برای فرهنگ و هنر استان ترسیم کنیم و مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سعی دارد با شناسایی ظرفیتها و پتانسیل های استان در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری گام های موثری در رشد و ارتقای سطح فرهنگ و هنر استان بردارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خسرو بیات با اشاره به اینکه هرکدام از انجمن های ادبی و هنری در استان فعالیتهای خود را به صورت جداگانه و مستقل دنبال می کنند، افزود: تشکیل اتاق فکر و برگزاری نشستهای ماهانه با حضور صاحب نظران، پیشکسوتان و نمایندگان انجمن های فرهنگی و هنری می تواند سبب آشنایی هنرمندان با یکدیگر شود و همچنین در این نشستها انجمن های ادبی و هنری با بررسی عملکرد، میزان استفاده و بهره وری از ظرفیت و پتانسیل های خود را متوجه شوند.

بیات با اشاره به پتانسیل های فرهنگی و هنری استان گفت: برگزاری جلسه های اتاق فکر می تواند در رشد، پویایی و نشاط انجمن های ادبی، هنری و دینی تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی حضور دیگر مسئولان دستگاه ها و نهادهای استان را به عنوان مهمان در نشست های ماهانه فعالان فرهنگ و هنر استان از دیگر اهداف این اتاق فکر برشمرد و بیان کرد: هرماه با توجه به نظرات و پیشنهادات اعضاء مسئولان استانی به نشست ها دعوت می شوند و اگر هر نشست اتاق فکر پنج خروجی داشته باشد و سه تای آن عملیاتی شود کار بزرگی در حوزه فرهنگ و هنر استان انجام شده است و دیگر نهادها و دستگاه ها و مسئولانی که دغدغه فرهنگی دارند نیز پای کار کشیده می شوند و از برخی موازی کاری ها کاسته می شود.

بیات شناسایی ظرفیتهای مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را از دیگر اهداف نشست های ماهیانه عنوان کرد و گفت: برگزاری این نشست ها راه را به ما نشان می‌دهد و مشخص می کند در برخی مباحث مانند بیمه هنرمندان تا کجا و به چه میزان فعالیت داشته ایم.

وی درخصوص آمار بیمه هنرمندان استان همدان نیز گفت: درباره بیمه هنرمندان که دولت 92درصد حق بیمه را پرداخت می کند در برخی شهرستانها آنچنان که باید کار نشده است و تعداد هنرمندان بیمه شده در استان همدان هزار و چهارصد نفر است.

وی درباره تعداد هنرمندان بیمه شده به تفکیک شهرستانها گفت: در شهرستان همدان 595 نفر، شهرستان ملایر 157 نفر، شهرستان نهاوند 72 نفر، شهرستان تویسرکان 69 نفر، شهرستان کبودرآهنگ 36 نفر، شهرستان رزن 24 نفر، شهرستان بهار 27 نفر و در شهرستان اسدآباد 16 نفر هنرمند بیمه شده اند.

بیات وجود تعداد 1400 نفر دانشجو در رشته های مختلف فرهنگی و هنری را در دانشگاه علمی کاربردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از دیگر ظرفیتهای این اداره دانست و گفت: رشته های هنری بسیاری را در استان نیاز داریم که برگزاری نشستهای اتاق فکر و پیشنهادات صاحب نظران و پیشکسوتان می تواند در این زمینه راه گشا باشد.

وی وجود 54 چاپخانه، 45 انتشاراتی، 16 چاپ سیلک، 17 چاپ دیجیتال، 60 موسسه قرآنی، 107 کانون تبلیغاتی، 121 رسانه محلی و 18 سرپرستی رسانه کشوری را از دیگر ظرفیتهای استان همدان دانست و گفت: کانون مساجد در استان نیز فعالیتهای قابل توجهی دارد و امروز ما برآنیم که از این ظرفیتها بهتر استفاده کنیم.

در این نشست کیانوش بهروز پور از انجمن هنرهای نمایشی، سید عباس یادگاری مسئول انجمن ادبی اندیشه، فرزانه سروندی از انجمن هنرهای تجسمی، سید عطاالله سرمدی مسئول انجمن خوشنویسان و سیاوش دیهیمی از انجمن موسیقی با تشکر از نگاه فرهنگی و حرفه ای مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، افتتاح اتاق فکر فعالان حوزه فرهنگ و هنر را اتفاقی نو و قابل توجه در استان عنوان کردند و خواستار حضور مسئولان ارشد استان در این اتاق فکر شدند.

شایان ذکر است، جلسات اتاق فکر فرهنگ و هنر استان شنبه اول هرماه در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار خواهدشد و هادی فیض منش معاون فرهنگی، هنری این اداره کل به عنوان دبیر اتاق فکر معرفی شد.