به گزارش هنرآنلاین، حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل ارشاد خراسان شمالی در نخستین جلسه باشگاه حامیان تئاتر این استان که با هدف هم اندیشی و تبادل آرا در جهت ارتقاء و حمایت از هنر نمایش با حضور تنی چند از هنرمندان و پیشکسوتان و نیز جمعی از حامیان و سرمایه گذاران این عرصه برگزار شد، انقلاب اسلامی ایران را تحول آفرین در عرصه های مختلف عنوان کرد و از این منظر هنر به ویژه هنر تئاتر را یکی از عرصه های متأثر از این تحول نام برد.

وی با تأکید براین مطلب که هرچه جلوتر می رویم نیاز انقلاب اسلامی به تحول آنهم به زبان گویای هنر بیشتر می شود، تصریح کرد: باید اذعان کنیم هنر نمایش ویژگی خاصی دارد که خصوصیت فرد به فرد و چهره به چهره بودن آن نسبت به سایر هنرها به عنوان هنری انسان ساز و تحول آفرین می تواند تأثیر خود را در نفوذ و ماندگاری ارزش ها داشته باشد.

ثابت قدم وحید، همچنین با صراحت گفت: اگر می خواهیم اهداف انقلاب و ارزش های آن همچنان ماندگار و اثر گذار باقی بماند ناگزیریم ارزش های فرهنگی را از طریق هنر مورد توجه قرار دهیم.

وی به سفر اخیر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی اشاره کرد و بیان کرد: معظم له با مطرح کردن سبک زندگی اسلامی و 20 پرسش کلیدی دراین باره ما را به ارزش های وجودی و قابلیت های فرهنگی جامعه پیرامون متوجه کردند.

مدیرکل ارشاد خراسان شمالی با عنوان اینکه باید اذعان کرد که هنر ما تبدیل به هنر دولتی شده، آن را بیماری مزمن نام برد و گفت: براین اساس دچار آسیب هایی همچون کمتردیده شدن نیازها و سلایق مردم شده ایم که این مهم باید رفع شود.

ثابت قدم وحید در ادامه راه اندازی باشگاه حامیان تئاتر را گامی در تحقق هدف فوق برشمرد و اضافه کرد: ما به واقع با افقی روشن رو به رو هستیم و سرمایه های مهمی داریم که لازم است با ایجاد ارتباط بین مردم و هنر، تحولی عظیم بیافرینیم چرا که غیر از این ممکن نیست.

وی همچنین با تصریح اینکه در حمایت از هنر بیش از حمایت مالی و پول و اعتبار به فکر، اندیشه و ایده های سازنده در جامعه نیاز داریم، حمایت از تئاتر را حمایت از پیوند مردم با ارزش ها و ماندگاری فرهنگ انقلاب در حال حاضر عنوان کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امیدواریم با راه اندازی این باشگاه که برای نخستین بار در کشور و به عنوان پایلوت دراستان خراسان شمالی راه اندازی می شود بتوانیم هنر نمایش را به سمتی که کارکرد اصلی خود یعنی تحول دراندیشه ها و ذائقه های فکری و ارتقاء فرهنگ است سوق دهیم.

وی همچنین درخاتمه تأکید کرد: امروز اگر به دنبال این هستیم که استان خراسان شمالی به پایگاه تئاتر و هنر دینی در کشور تبدیل شود لازم است برا ی حمایت از ارزش های تئاتر و قابلیت های این عرصه سرمایه گذاری کنیم.

انتهای پیام/38