به گزارش هنرآنلاین ، در این همایش که هفتمین سال پیاپی است که به میزبانی ارسنجان انجام می شود،غلامرضا دادوند رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ارسنجان گفت: خداوند را شاکریم که توفیق داد با زبان شعر که زبانی گویا و تاثیر گذار است هفتمین همایش شعر عاشورایی فارس را برگزار کنیم .

وی ادامه داد: عاشورا یک حادثه ای نبوده که گذشته ، این یک سیری است در جریان و ما جزیی از این سیر هستیم ، این حماسه تاریخی مربوط به گذشته نیست بلکه یک جریان مستمر ابدی است که در دو جبهه وجود دارد، عاشورا راجب یک گذشته تمام شده نیست بلکه یک حقیقت همیشه زنده است.

دادوند ، افزود: این واقعه عاشورا که هر سال تکرار می شود این قصه خود ماست این حکایت ماست این واقعه همیشه در حال اتفاق افتادن است ،از عاشورای سال 61 هجری قمری که امام حسین و یارانش به شهادت رسیدند، عاشوراهای بسیاری در طول تاریخ متولد شده و خواهد شد که نمونه های آن پیروزی انقلای اسلامی در سال 57 بود که با الهام از عاشورای حسین (ع) اتفاق افتاد و نمونه دیگر آن پیروزی فرزندان حسین در جنگ تحمیلی بود که در مقابل ارتش یزید ، ارتشی که تمام قدرتها از آن حمایت می کردند با تاسی از قیام حسین به پیروزی رسید و نمونه دیگر آن پیروزی مردم غزه در جنگ هشت روزه بود.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ارسنجان ادامه داد: در تمام این 1300 سال این تفکر عاشورایی بوده که همه بن بست ها را در هم شکسته و بعد از این هم چنین خواهد بود .

دادوند گفت: لحظه های حسینی لحظه هایی بین درد وعافیت - بین مرگ وزندگی ، بین عشق و هدف ، انتخاب بین ماندن و رفتن ، بین راست و دروغ ، بین عافیت و شهادت ، اینها لحظه های حسینی و تصمیم ها و انتخاب های عاشورایی اند .

وی بیان کرد: بهترین کار برای اینکه ما بتوانیم تصمیمات و انتخاب های عاشورایی داشته باشیم این است که گوش جان بسپاریم در لحظه های حساس انقلاب به رهنمودها و اشارات مقام معظم رهبری چرا که ایشان با بصیرت و اندیشه های خردمندانه ای که دارند کشتی انقلاب را از گزند تندبادها و سیلابها و طوفانها به سرمنزل مقصود هدایت می کنند.

در ادامه این برنامه مداح و ذاکر اهل البیت (علیهم السلام) مهدی برات پور به نوحه خوانی پرداخت وسپس شاعران دیار فارس سعید ظهیری - علی فروزانفر - قاسم خوشامن - هاشم کرونی - سید محمد امین جعفری - جعفز زارع - مسعود حسن شاهی - سید حسام حسینی -اله یار خادمیان- و فاطمه زراعت پیشه - طیبه نیکو - زهرا نعمتی ،به قرائت دلسروده های عاشورایی خود پیرامون همایش پرداختند.

انتهای پیام/