به گزارش هنرآنلاین، آرمین دانشگر روز گذشتهدر جمع خبرنگاران اظهار کرد: طراحی فضاهایی ناشناخته و تجربه نشده و فضاهایی که تاکنون وجود نداشته از جذابیت خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: کشف فضاهای ناشناخته، پایه اصلی معماری را تشکیل می‌دهد و معماری به مراتب فراتر از چیدمان قراردادی فضاهای محصور در ترکیبی از بتن و آهن و شیشه است.

دانشگر با بیان اینکه خلاقیت به تفکر «فضایی» معمار کیفیتی می‌بخشد گفت: این خلاقیت او را از یک مهندس متمایز کرده و اثر او را به یک پدیده مبدل می‌کند.

دبیر همایش بررسی روند معماری و طراحی شهری در اروپا با بیان اینکه کار معمار خلق شگفتی است بیان کرد: همان طور که برای ادامه زندگی، به اکسیژن به عنوان یک عامل حیاتی نیاز است، برای خلق معماری هم به عوامل متعددی نیاز است که حضور این عوامل، شرط لازم برای تولید معماری خوب و در خور اعتنا خواهد بود.

وی تاکید کرد: در هر اثر معماری باید بتوانیم ردپایی از احساسات طراح آن را به عنوان روح و جوهر وجودی اثر شناسایی کنیم، چرا که مرزهای معماری فراسوی تکنیک و صنعت قرار می‌گیرد و حتی ترسیم و اجرای حرفه‌ای‌ترین جزئیات ساختمانی نیز نمی‌تواند روحی به کالبد این ساختمان‌ها بدمد.

دانشگر افزود: پس برای زنده ماندن ساختمان‌ها در بستر شهرها باید روحی از طرف معمار به درون کالبد آنها دمیده شود.

دبیر همایش بررسی روند معماری و طراحی شهری در اروپا یادآور شد: به عنوان معمار همیشه در حال نبرد با هیجانات ناشی از طراحی هستم.

وی با بیان اینکه در اروپا شجاعت در معماری و شهرسازی امر مهمی است گفت: متاسفانه اجازه اشتباه را به ما نمی‌دهند در حالی که باید جرأت اشتباه کردن را داشته باشیم.

دانشگر خاطر نشان کرد: متاسفانه در بناهای معماری شاهد یکنواختی هستیم و معتقدم که بنا و پروژه معماری باید دارای هیجان و انرژی باشد تا آن پروژه به یک پروژه فراموش نشدنی تبدیل شود.

انتهای پیام/