به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه نقاشی و حجمی از تازه ترین آثار محمود فردوسی با عنوان مسیر زندگی در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برپا شد. فردوسی در این نمایشگاه که پس از چهل سال در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، 60 اثر نقاشی، نقاشی خط، حجم خود را به معرض تماشا گذاشت.

وی در مورد آثارش در گالری یک فرهنگسرای نیاوران گفت : زمانی که من برای ادامه تحصیل به شیکاگو رفتم این افتخار را داشتم تا با هنرمندان و اساتید معروف آشنا شوم و از تجربیات آنها بهره ببرم. در این میان بعضی از آنها مشوق من بودند و از کارم خوششان می آمد و این باعث شد من به کارم بیشتر ادامه بدهم. بعد از پایان تحصیلاتم برگزاری نمایشگاه را آغاز کردم. نوع کار من با بقیه کارهای ارائه شده در آنجا فرق می کرد چرا که در کارم نوعی نوآوری دیده می شد. من در کارهایم به عنوان فرم و شکل و نه به عنوان معنی از کلمات فارسی بهره جستم و در کل کارهایم مفهوم کار براساس یک نوع شعر از ادبیات یا یک نوع کلمه ای که انتخاب می کردم بود. اما شروع کار را بیشتر براساس آن فرم ها و شکل هایی که از حروف و کلمات فارسی می گرفتم، شروع کردم. متاسفانه به علت مشغله های زیاد فرصتی نبود تا آثارم را در اینجا(ایران) به نمایش بگذارم و در حال حاضر بسیار خوشحالم که در این فرهنگسرا آثارم به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: اولین دفعه که من شروع به کار کردم در آنجا استاد آلمانی خیلی از این فرم استقبال کرد و تاکیدش استفاده از خط فارسی بود و اینکه ما چقدر می توانیم از این فرم استفاده کنیم و کارهای جالبی خلق کنیم. در آنجا آثار مدرن زیادی با استفاده از خط و کلمات انگلیسی و آمریکائی خلق شده است اما این گونه نقاشی خط به هیچ عنوان شکل نگرفته بود.

فردوسی در ادامه با اشاره به سبک اکسپرسیونیستی آثارش گفت: کارهای من سبک اکسپرسیونیستی یا احساسی است و آن نیز به علت حرکات رنگ و قلم مویی بر می گردد که در کارها استفاده می کنم و جهش هایی که در کارهایم دیده می شود.

او اضافه کرد: در این نمایشگاه 60 اثر به نمایش گذاشته ام. سال پیش نمایشگاهی از نقاب هایم را در شیکاگو برگزار کردم که کلکسیونرها آثارم را به مبلغ 3000 و 4000 دلار خریدند. ارزان ترین کاری که فروختم یک تابلو به قیمت 750 دلار بود.

محمود فردوسی با بیان این مطلب که هنر بعد از انقلاب رشد زیادی داشته گفت: به این نتیجه رسیده ام که بعد از انقلاب هنر در همه زمینه ها رشد زیادی کرده و در حال تکامل است. شانس حضور من هم در این نمایشگاه نشان از رشد هنری جامعه دارد. محمود فردوسی در سال 1325 در کرمان به دنیا آمده و دارای مدرک کارشناسی ارشد از انیستیتوی آرت شیگاگو است. آثار وی در نمایشگاه های زیادی در امریکا از جمله شعبه های گالری بین المللی هنر شیکاگو ـنیویورک و لوس آنجلس، گالری هببارد غربی شیکاگو، گالری دایره، مرکز هنرهای مدرن ایران و... به نمایش در آمده است. نمایشگاه مسیر زندگی محمود فردوسی تا آخر وقت امروز 20 آذر ماه در گالری یک فرهنگسرای نیاوران دایر است.