به گزارش هنرآنلاین، بهزاد بیگلری پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره هنر‌های تجسمی سازمان بسیج هنرمندان سیستان‌ و‌ بلوچستان اظهار کرد: امروز سیستان‌ و‌ بلوچستان خونگرمی و مهمانوازی سابق خود را داشته، بلکه بهتر هم شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این جشنواره بازتابی از جشنواره‌های کشوری است، افزود: 27 بهمن امسال جشنواره هنر‌های تجسمی بسیج هنرمندان کشور در هرمزگان برگزار می‌‌شود، کسانی که مجموعه آثاری برای ما ارسال کرده‌اند پس از داوری به دبیرخانه مرکزی ارسال و تحت بررسی قرار گرفته و سپس طی سه روز در جشنواره هرمزگان به نمایش در می‌آید.

رئیس انجمن هنر‌های تجسمی سازمان بسیج هنرمندان در ادامه بیان کرد: هنر نقاشی نخستین زبان گویای بشر است و همه عزیزانی که به این هنر آشنا بوده بر این موضوع واقف‌ هستند و به آن اشراف دارند.

بیگلری با بیان اینکه بشر اولیه قبل از اینکه به کلام‌‌ بیفتد با نقاشی ارتباط می‌گرفت، قدمت هنر‌های تجسمی را قبل از تاریخ عنوان کرد و بیان کرد: غارنشینان بدوی با کلام تصویری با عالم ارتباط می‌گرفتند، قدمت این هنر قبل از تاریخ است، دوستان هنر‌های تجسمی باید به خود ببالند.

وی با بیان اینکه خیلی از هنرمندان بعد از فوت شناخته‌ شده‌اند عنوان کرد: اغلب هنرمندان نقاش چندین سال بعد از مرگشان شناخته‌ شده‌اند.

رئیس انجمن هنر‌های تجسمی سازمان بسیج هنرمندان در ادامه گفت: اگر عزیزان این جمع به عنوان برنده انتخاب نشدند، نباید نگران شوند، اگر کنار دستی آنها انتخاب شد باید خوشحال شوند شما انشاءالله جایزه را از خدا می‌گیرید، اگر شما کاری می‌کنید با نیت الهی حتماً‌ اجرتان را از خدا خواهید گرفت.

در ادامه اختتامیه ششمین جشنواره هنر‌های تجسمی سازمان بسیج هنرمندان سیستان‌ و‌ بلوچستان ضمن قرائت بیانیه، هیئت داوران از هنرمندانی که آثارشان به جشنواره راه یافت تقدیر و همچنین نفرات برتر در رشته‌های نقاشی، نقاشی خط، گرافیک، هنر‌های سنتی گرایش معرق و سفال، خوشنویسی و کاریکاتور مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/31