به گزارش هنرآنلاین، غلامرضا انتظاری اظهار کرد: این طرح از 25 مهرماه همزمان با هفته خوشنویسی به دلیل هتک حرمت به ساحت مقدس رسول اکرم( ص) و به آتش کشیدن مسجد جامع و قرآن ها و به برای ثبت نام خوشنویسان و هنرمندان در تاریخ خوشنویسی کرمان انجام گرفته است.

وی ادامه داد: طرح کتابت قرآن کریم تا اول دی ماه تمام شده و 10 بهمن ماه به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) با شکوهی خاص رونمایی خواهد شد.

انتظاری در خصوص اهداف برگزاری جلسات تا اتمام طرح گفت: این جلسات با حضور سی خوشنویس برگزیده و محمد میرزایی با هدف نظارت و هماهنگ بودن خط ها با هم برگزار می شود.

مسئول انجمن کتابت و تذهیب قرآن کریم وابسته به حوزه هنری کرمان بیان داشت: انتخاب این 30 نفر خوشنویس برگزیده از استان کرمان و شهرستان های سیرجان، رفسنجان، جیرفت، زرند و سرچشمه بوده است که نه نفر از آنان فوق ممتاز و مابقی ممتاز می باشند که از این تعداد سه نفر خانم هستند.

وی در ادامه گفت: این قرآن در قطع A3 و با خط نستعلیق نوشته شده و تنها لفظ بسم الله الرحمن الرحیم با خط نسخ و سر سوره ها با خط ثلث نوشته خواهد شد و تزئین جلد آن نیز توسط هنرمندان تذهیب کار انجام خواهد شد.

انتظاری همچنین ابراز کرد: این قرآن از لحاظ اعراب گذاری و خطای نوشتاری توسط اساتید مجرب قرآنی بازخوانی خواهد شد.

انتهای پیام/31