به گزارش هنرآنلاین، مهندس تراب محمدی گفت: افزایش 240 درصدی ظرفیت مشاغل خانگی شهرستان اسکو با رشد چشمگیر اشتغال این شهرستان به ویژه روستای کندوان در رشته های صنایع دستی حاصل شده است.

وی تشریح کرد: چاپ باتیک، کلاقه ای، طراحی سنتی، معرق کاری، منبت و ساخت سازهای سنتی برخی از پرطرفدارترین رشته های صنایع دستی در شهرستان اسکو و روستای کندوان را تشکیل می دهند.

محمدی اقبال عمومی نسبت به تولید و اشتغال در صنایع دستی را منجر به از دور خارج شدن کالاهای نامرغوب چینی در بازار روستاهای گردشگرپذیر استان به ویژه کندوان دانست و گفت: رشد چشمگیر اشتغال در صنایع دستی، روستای کندوان را به بازار خوبی برای فروش این محصولات تبدیل کرده است.

رئیس شورای فنی صنایع دستی استان تصریح کرد: با ترغیب ساکنان این شهرستان به تولید و فروش صنایع دستی اصیل منطقه، کالاهای نامرغوب و معیوب خارجی تا حد زیادی از بازارهای این منطقه به خصوص روستای توریستی کندوان برچیده شده است.

محمدی اظهار امیدواری کرد: با تداوم روند تولید صنایع دستی در کندوان و اقدامات و توافقات صورت گرفته به زودی بازارچه صنایع دستی در این روستا راه اندازی می شود.

یادآور می شود، فرماندار شهرستان اسکو، با اعطای لوح یادبود از تلاش های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در تحقق رشد 240 درصدی ظرفیت مشاغل خانگی این شهرستان با اشتغال در رشته های صنایع دستی در سال 90 ، قدردانی کرد.

لازم به ذکر است، وب سایت تخصصی اطلاع رسانی روستای تاریخی و گردشگری کندوان به نشانی www.kandovan.org به معرفی دقیق جاذبه ها، جغرافیا، صنایع دستی، امکانات رفاهی و اقامتی و فرهنگ این روستا پرداخته و از امکاناتی نظیر پانورامای کلی روستا و تور مجازی برخوردار است.

انتهای پیام/31