به گزارش هنرآنلاین، فریبا محمدزاده گفت: کار داوری ۵۷ اثر ارسال شده به جشنواره توسط دکتر قطب الدین صادقی، حسن اسدی و دکتر کمال الدین شفیعی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: پس از مرحله بازبینی و بازخوانی آثار در مجموع ۱۰ اثر نمایشی از استان های کرمانشاه، لرستان، کردستان، همدان و ایلام به بخش جشنواره راه یافتند.

وی اضافه کرد: نمایش های راه یافته به جشنواره شامل اتوبوس از لرستان، بلوط های تلخ، آفرینش و خرهای نجیب"از کردستان، مسیر رفت و آمد از همدان، دومینو و زمستان ۶۶ از کرمانشاه و وقتی روزنامه ها حرف می زنند، آواز خروس ها در پیاده رو و تابلوهایی از جنس دنیای پست مدرن از ایلام است.

محمدزاده بیان کرد: گروه های نمایشی راه یافته به دومین جشنواره منطقه ای نمایش توانخواهان زاگرس از ۲۵ آذرماه جاری به مدت چهار روز با هم به رقابت می پردازند.

وی گفت: گروه های برتر و برگزیدگان جشنواره در بخش های مختلف در پایان مورد تجلیل قرار خواهند گرفت. نخستین جشنواره منطقه ای نمایش توانخواهان زاگرس سال ۸۸ به میزبانی استان ایلام برگزار شد

برگزاری جشنواره تئاتر توانخواهان گامی بسوی بازتوانی این قشر است

مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: برگزاری جشنواره تئاتر توانخواهان زاگرس که اواخر ماه جاری در این استان برگزار می شود گامی بسوی بازتوانی این قشر است.

صادق رستمی افزود: جشنواره برای دومین دوره با حضور استانهای زاگرس نشین غرب کشور در این استان برگزار خواهد شد.

وی شناسایی استعدادهای معلولان، ایجاد رقابت سالم و بازتوانی و توانمندسازی آنها را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی بیان داشت: بهزیستی در کنار ارایه خدمات به معلولان توانمندسازی آنها را مورد توجه جدی قرار داده است.

پوستر جشنواره منطقه ای تئاتر توانخواهان زاگرس رونمایی شد

معاون توانبخشی بهزیستی ایلام در این خصوص گفت: یک هزار نسخه پوستر این جشنواره در سراسر کشور توزیع شده است.

شهریار مهردادی افزود: جشنواره تئاتر توانخواهان زاگرس ۲۵ تا ۲۹ آذر جاری در مرکز این استان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۱۰ گروه نمایشی از استان های غرب کشور شامل کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان و ایلام در این جشنواره با هم به رقابت می پردازند.

وی گفت: گروه ها و برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی ایلام بیان کرد: دومین جشنواره منطقه ای تئاتر توانخواهان زاگرس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام برگزار خواهد شد.

انتهای پیاک/28