احسان فکاء که از 22 آذرماه نمایش "شب به خیر مادر" را در سالن گوشه نیاوران به صحنه می‌برد درباره این اثر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: تئاتر باید قصه بگوید و در این نماش هم اتفاق حاصل می‌شود؛ وفاداری به ژانر و متن به شکلی بوده که اثر در واقعیت مطلق تولید شده و به نوع روایت از زبان مارشال نورمن نویسنده دهه 80 امریکایی هم پایبند بوده ام.

فکاء درباره داستان نمایش توضیح داد: داستان روایتگر سه نسل است؛ مادر، دختر و فرزند دختر که واگویه‌های اختلافات آنها در فضایی به دور از برخی فرم‌گرایی‌های فاقد داستان و ریشه معرفی می شوند. "جسی" زنی چهل ساله که انگیزه ادامه زندگی را به دلیل بزهکار شدن پسرش و ترک وی از سوی همسرش از دست داده است. وی در حالی که از بیماری صرع رنج می برد مصمم است زندگی مادرش را سر وسامان دهد ولی "تلما" مادرش تلاش می‌کند تا او را از تصمیمش منصرف کند.

وی در ادامه گفت: در این میان و در شرایطی که مادر در یک سیستم صنعتی و در روابطی مصرف گرا رشد کرده و حتی لباس هایش رنگ فضای خانه است و به نوعی به شکل یکی از اجزای صحنه درآمده، با این همه سعی دارد با مرور برخی خاطرات شادی‌آور بار منفی و تراژدی حاکم بر زندگی دخترش را از وی دور سازد که البته کاری از پیش نمی برد.

کارگردان "شب به خیر مادر" افزود: انتهای نمایش به تماشاگران واگذار شده است و می توان گفت این یک تئاتر پایان محور است که می توان پایانی تلخ و تراژدی را از آن برداشت کرد و یا تماشگر تصمیم دیگری برایش اتخاذ کند.

گفتنی است، نمایش "شب به خیر مادر" به کارگردانی احسان فکاء از 22 آذر ماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران و سالن گوشه آغاز می‌شود.

طراح صحنه و لباس نیز توسط جواد مرآتی به پایان رسیده و روز سه شنبه 21 آذرماه صحنه‌ارایی و دکور بندی سالن گوشه انجام می‌شود. همچنین نمایش "شب به خیر مادر" تا دهم دی ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

"شب به خیر مادر" از آثار شاخص مارشا نورمن می‌باشد و نخستین بار سال 1983 در کمبریچ و ماساچوست اجرا شده و تاکنون جوایز متعددی از جمله پولیتزر ادبی و سوزان اسمیت بلکبرن را به خود اختصاص داده است.

در این نمایش که تهیه‌کنندگی آن بر عهده مهسا بافکاری است، شعله پاکروان و رویا بختیاری نقش آفرینی می‌کنند.

انتهای پیام/52/53