به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه منتخب عکس‌های چهارمین سوگواره لحظه‌های عاشورایی با مشارکت موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در نگارخانه رضوان مشهد وابسته به موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برپا شد.

4هزار و ۶۱۷ اثر در بخش عکس از ۴۸۶ شرکت‌کننده به دبیرخانه سوگواره ارسال شده که از بین آن‌ها تعداد ۶۲ اثر از ۴۸ هنرمند عکاس به بخش مسابقه راه پیدا کردند.

بخش عکس چهارمین سوگواره لحظه‌های عاشورایی در 2 بخش اصلی و جنبی برگزار شده است. روحانیت، نهضت حسینی، روضه و حسینیه از جمله موضوعات بخش اصلی و آلبوم‌های خانوادگی از جمله محور عکس‌های هنرمندان عکاس در بخش جنبی چهارمین سوگواره لحظه‌های عاشورایی است.

علی سراج‌همدانی از اهواز، مسعود رضایی از اهواز و بیژن گشتی‌زاده از آبادان عکاسان خوزستانی راه یافته به بخش اصلی چهارمین سوگواره لحظه‌های عاشورایی هستند ولی در بخش جنبی آن اثری از خوزستان دیده نمی‌شود.

مسعود زارعیان دبیر چهارمین سوگواره لحظه‌های عاشورایی است و اسماعیل عباسی، سیدعباس میرهاشمی، کریم ملک‌مدنی، کیارنگ علایی و سیدمجتبی‌ خاتمی داوری آثار بخش عکس این دوره از سوگواره را برعهده داشته‌اند.

از میان عکاسان راه‌یافته به نمایشگاه سه نفر اول جایزه نقدی و تندیس سوگواره را دریافت خواهند کرد و از سه نفر تقدیر به عمل می‌آید. آثار در اندازه ۵۰×۷۰ چاپ شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و بعدازظهرها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند. نمایشگاه این آثار تا ۲۳ آذر ۱۳۹۱ در نگارخانه رضوان، مشهد مقدس، خیابان کوهسنگی، کوهسنگی ۱۷، شماره ۱۶ برپا است.

انتهای پیام/38